עוזיה צדוק (תמונת AVI: יוסי אפללו)
"אני הכי אוהב ללמוד תורה ופיתוח קול". עוזיה צדוק|תמונת AVI: יוסי אפללו

עוזיה צדוק נחשב לעילוי. במגזר החילוני ייתכן ומעטים שמעו עליו. במגזר הדתי והחרדי הוא להיט. רק בן שתים עשרה, וכבר מוציא אלבום בכורה בשם "שומר ישראל", עם שלושה להיטים: "כוכב מאיר" שיצא לזכר הרב עובדיה יוסף ז"ל, שיר הנושא "שומר ישראל", שנוצר בעקבות חטיפת שלושת הנערים בקיץ האחרון, והשיר הקצבי "הכל זה לטובה".

עבור גולשי mako משחררים צדוק והמפיק שלו דוד פדידה שלושה שירים נוספים להשמעה מיוחדת: שיר החתונות "מברוכ", השיר "ירושלים" והבלדה "אמא". "אמא שלי מאוד אהבה את השיר, שמחה והתרגשה", מציין צדוק.

עכשיו מוצאי שבת, וצדוק הצעיר בדרך להופעה בפתח תקווה. הוא גר עם משפחתו ביישוב אבני חפץ שבשומרון. אחד עשר אחים ואחיות. "אני השמיני", הוא אומר, "אחים ואחיות שלי גם שרים. לאחיות אסור לשיר בפומבי, רק בבית מותר להן. האחים שרים. אח שלי, אביתר צדוק, בן שש עשרה, נכנס עכשיו לעונה השניה של תוכנית ריאליטי. אני פחות רוצה ללכת לתוכנית כזו. מעניין אותי, אבל פחות".

-מה דעתך על זה שלבנות אסור לשיר?
"כדאי שבנות לא ישירו, אלא רק לבנות. כי הן יכולות להידבק, ולשיר בטעות גם ליד בנים. אבל אני לא מתעסק בענייני ההלכה האלה".

-אתה מעורה במה שקורה במדינה?
"אני שומע לפעמים חדשות. הייתי מעודכן בחטיפה של הנערים, שממנה נולד השיר 'שומר ישראל'. הופעתי בכיכר רבין באירוע לזכרם. אני פחות מתעניין בפוליטיקה. פחות מעניין אותי מה קורה".

-מתי התחלת לשיר?
"בגיל שמונה-תשע. עכשיו אני כבר יותר רציני ומקצועי, מוציא אלבום ראשון, מאוד מושקע, עבדתי עליו יותר משנה, אמרתי למפיק מה אני אוהב והוא הכניס את מה שאני אוהב. אנשים אוהבים את השירים, אני מקבל תגובות טובות, מחמאות מבנים ובנות, זה בסדר. הייתי רוצה מאוד שיאהבו אותי ואת השירים, שיעריכו אותי, זה חשוב לי מאוד. זה גורם לי להשקיע יותר בהופעות שלי, וזה מאוד כיף גם".

-בזמנו חשבת ללכת ל"בית ספר למוסיקה"?
"רציתי בהתחלה, אבל יש לי מפיק משלי שמקדם אותי יותר טוב מהתוכנית וגם מנהל לי את הפייסבוק. יש לי הרבה הופעות, ברוך השם, וכל שבוע שיעורי פיתוח קול, שבהם אני לומד דברים חדשים. אני שר בהופעות בעיקר שירים שלי וגם של אחרים, למשל את 'אם יש גן עדן' של אייל גולן".

-איך מקבלים אותך בבית הספר?
"אני לומד בבית ספר בקרני שומרון בכיתה ז'. מקבלים את זה יפה, מחמיאים, גם המורים והמנהל. אבל בבית הספר לא שרתי אף פעם. אין לנו טקסים עם שירים. אני לא שר שם באירועים או בחגים. למדתי שם בעבר קצת מוזיקה, עכשיו אני הכי אוהב ללמוד תורה. אני שר בבית הכנסת ביישוב, עולה לתורה, מתפלל שם הרבה".

-איזה זמרים אתה אוהב?
"במגזר החרדי אני אוהב את אברהם פריד, מרדכי בן דוד, אוהד מושקוביץ'. קיבלתי משלושתם מחמאות על המוזיקה היפה שלי. במוזיקה המזרחית אני אוהב את משה פרץ. במוזיקה ישראלית לא דתית ולועזית אני לא מתמצא".

-אתה מתרגש כשאתה שר?
"כשאני שר אני רוצה להעניק לכולם, שכולם יאהבו, ומקווה שיעשו עם זה משהו. אני עצמי מתרגש מהשירה עצמה, מתרגש ומתרכז, גם וגם. אם אני מרוכז בשירה אני חושב גם איך אנשים יאהבו ויתרגשו מהשיר. חלק מהעניין הוא להרגיש יחד עם כולם. אני מתעסק כולי בלימודים ובמוזיקה. זה כיף להיות זמר, לא סתם בתור עבודה. זה מקצוע שהייתי רוצה לכל החיים".