הלקחנים (צילום: צילום מסך)
לאהוב המון גם את הדברים הכי קטנים בחיים. "הלקחנים"|צילום: צילום מסך
תחשבו רגע על החבר הכי טוב שלכם או החברה הכי קרובה שלכם. תחשבו כמה אתם אוהבים אותו או אותה. עכשיו ענו על השאלה הבאה: אתם אוהבים אותם הרבה או מעט? קשה לאמוד עד כמה אנחנו אוהבים את היקרים לנו, נכון? קשה להגדיר מהי "כמות גדולה" של אהבה. אולי זה מפני שאהבה היא תמיד גדולה. אהבה זהו רגש ענקי. לפעמים קשה לתפוס עד כמה זה גדול לאהוב מישהו. עכשיו נסו לדמיין שהחבר, או החברה שלכם היו בגודל של ציפורן. כלומר, ממש ממש קטנים, ממש כמו חרקים. האם הייתם אוהבים אותם בהתאם למידה שלהם? כנראה שלא. עדיין הייתם אוהבים אותם כאילו הם ענקיים בגודל של הר. אז זה בדיוק מה שקורה לשו, גיבור סרט האנימציה "הלקחנים". שו, ילד בן 12 מלא סקרנות, מגלה שאפשר לאהוב המון גם את הדברים הכי קטנים בחיים.

אפשר קוביית סוכר?

אל תיתנו לכותרת לבלבל אתכם. הסיפור של הלקחנים לא מספר על שכנה מעצבנת שכל יומיים מגיעה כדי לשאול מאמא קצת סוכר לעוגה שהיא מכינה. גיבורי הסרט הם משפחת ננסים שחיים בתוך קופסה קטנה הנמצאת בביתם של שתי קשישות. כן, הם קצת יותר קטנים מצרצרים או מזבובים, ולמרות שהם ממש פצפונים, הם מאוד אוהבים זה את זה. אתם בטח שואלים את עצמכם, איך אפשר להתפרנס כשאתם בגודל כזה קטן? ובכן, יש להם שיטה מצוינת להשיג כל מיני דברים – הם פשוט יוצאים בלילה ומחפשים בבית הקשישות כל דבר שאיש לא ירגיש בחסרונו. למשל, אם הם ישאילו קוביית סוכר אחת מהמזווה, אף אחד לא ירגיש שהיא נלקחה, נכון?

עד שלילה אחד ארייטי, הבת הצעירה במשפחת הננסים, מצטרפת למסע חיפושים של אביה בבית הענק אחר פריטים ששווה לאסוף. כמובן שכל מסע כזה הוא סוג של הרפתקה עבור הננסים שלנו. יש המון סכנות שאורבות להם. החל מעכבישים רעבים שאורבים בכל פינה ועד החתול הסקרן שחי בביתם של הקשישות. מעבר לכך, תמיד יש את הסיכוי שהם יפלו מאיזה כיסא או שולחן. זה נשמע לכם כמו נפילה ממש טיפשית? טוב, ברור שאם אתם הייתם נופלים מכיסא אז הייתם מקבלים בסך הכל מכה קטנה בישבן, אבל ללקחנים שלנו יש סיכוי לא רע לצאת בנזק הרבה יותר גדול מנפילה שכזאת. עבורם כל מדף הוא כמו פסגת הר. לכן מדובר במסע ממש מסוכן.

הכירו את שו

כמובן שארייטי בת ה-14 לא נרתעת מהמשימה והיא מצטרפת לאביה לטיול הלילי. הוא כמובן מסביר לה על כל הסכנות, ומזהיר אותה במיוחד להימנע מפגישה עם בני האדם. בני האדם לא מכירים בקיומם של הלקחנים הננסיים. עבורם קיומם הוא אגדה דמיונית שנוהגים לספר לילדים לפני השינה. הוא מסביר לה שבני האדם מסוכנים מאוד. הם יצורים מאוד סקרנים וסקרנותם לא יודעת שובע. לכן הלקחנים שומרים מהם מרחק ומשתדלים עד כמה שאפשר לגרום להם לחשוב שהם קיימים רק באגדות. תודו שעכשיו מתעורר בכם הספק, אולי גם באחת מהקופסות השמורות במזווה שלכם גרים לקחנים קטנים שאתם לא יודעים על קיומם?

למרות אזהרות אביה, ארייטי הסקרנית מתקרבת לאחד מבני האדם שנמצאים בבית. שו, ילד סקרן שחי ביחד עם שתי הקשישות, מתעורר ומגלה שממש לידו עומדת ננסית בגודל של חצי אצבע ומוקסם ממנה לחלוטין! כמובן שהיא בורחת, אבל עכשיו, כשהוא מודע לקיומה, הוא יעשה הכל כדי לראות אותה. שו שמע על היצורים הקטנים רק מהסיפורים שהקשישות סיפרו לו בילדותו, אבל מעולם לא חזה בקסם בעצמו.

חברות אמיתית

בגלל עקשנותה של ארייטי וסקרנותו של שו, בסופו של דבר נפגשים השניים ונעשים חברים אמיתיים. ולמרות הסכנות שעלולות להתעורר כתוצאה מהמפגש בין השניים, הם נהיים חברים אמיתיים. זה די ברור לא? הרי גם אתם תעשו הכל כדי להיות עם החברים שלכם, לא? ככה זה כשאוהבים. אבל חברות כזאת קשה להשאיר בסוד לאורך זמן, וכששאר בני המשפחה של שו מגלים שחבריו הטובים הם יצורים קטנטנים העלילה מתחילה להסתבך והקשר בין בן האדם לחברתו הננסית הופך לבלתי אפשרי ומסוכן.

האם יצליחו השניים להתגבר על הסכנה? האם החברות שלהם תצליח לשרוד? האם הלקחנים יוכלו להמשיך לחיות בקופסה הקטנה ולהשאיר חפצים זניחים באמצע הלילה? כדי לדעת את התשובות לשאלות האלה אנחנו ממליצים לכם לצפות בסרט המקסים "הלקחנים"! אנחנו מבטיחים לכם חוויה נהדרת וקסומה שתזכיר לכם שלאהבה אין גודל, היא תמיד עצומה. אז למה אתם מחכים? קחו את החברים הכי טובים שלכם ואת המשפחה ונתראה בקולנוע.

לחצו כאן אם אתם רוצים לזכות ב-PSP?

היכנסו לפייס שלנו