ענקית הרהיטים השבדית החלה בסדרה של ניסיונות וחידושים טכנולוגיים, בתקווה לשמר את הלקוחות שגולשים לעולם הדיגיטלי. הניסויים האלה מגיעים בעיקר בעקבות לחצים מענקיות סחר אינטרנטי, ובהן אמזון. "אנחנו מבינים שהעולם משתנה וציפיות הלקוחות משתנות ואנחנו רוצים להמשיך להיות רלוונטיים", אמר מייקל ואלדסגארד, ראש תחום שינויים דיגיטליים באיקאה לאתר סי אן אן. "אנחנו מנסים לעשות כמה שיותר דברים כדי לראות מה עובד".

זהו הלוך הרוח שמאחורי אחת מיוזמות המפתח של איקאה: תוכנית פיילוט שתושק בשנה הבאה, ותאפשר לחברה למכור את הרהיטים שלה באמצעות אתרי צד שלישי. בישראל עבדה איקאה עם חברת dror4u שערכה משלוחים וגבתה עמלה עבורם, אך ב-30 במארס השנה תם שיתוף הפעולה בין שתי החברות.

אין תמונה
איקאה, סניף ראשון לציון. בקרוב בתל אביב?

עוד בערוץ עיצוב הבית:

אאוטלטים קטנים

איקאה פועלת בדרכים נוספות כדי להתאים את עצמה לשינויים בהרגלי הקנייה של לקוחותיה:
מציאות רבודה: איקאה ואפל מתכננות אפליקציה שתאפשר ללקוחות לדמיין איך ייראו מוצרי איקאה בביתם, עוד לפני הרכישה. לדברי ואלדסגארד, האפליקציה, שאמורה להתחיל לפעול בסתיו הקרוב תאפשר הדמיה בתלת ממד של 600-500 ממוצרי החברה. בחנויות ברחבי ארה"ב מנסים לקוחות איקאה באפליקציית מציאות מדומה, המאפשרת להם לסייר במטבח של הרשת או להכין פנקייקים וירטואליים.

"קנייה של מטבח חדש היא הוצאה של סכום לא מבוטל, ואנחנו רוצים שהלקוחות יהיו בטוחים ברכישה ככל שאפשר", אמר אנדרס גרפסטורם ממחלקת המטבחים של איקאה. "אנחנו מאמינים שמציאות מדומה היא אחד הכלים שמסייעים ללקוחות המרהטים את הבית להתקרב לחלומותיהם ככל שאפשר".

חנויות קטנות: איקאה ידועה בהאנגרים הענקיים שלה, אבל משנת 2015 החלה הרשת לפתוח סניפי אאוטלט קטנים יותר במיקומים קרובים יותר למרכזי הערים. שטחן של חנויות אלה הוא כעשירית משטח האנגר רגיל, וכרגע יש כאלה בבריטניה, בקנדה, נורבגיה, איטליה, סין ויפן. בחלק מהמדינות לקוחות יכולים להזמין את המוצר באינטרנט, ואחר לאסוף אותו בחנות הקרובה. בישראל, למשל, לא ניתן לרכוש פריטים באינטרנט או אפילו להעביר פריטים בין סניפי הרשת.

חנויות פופ אפ: אלו נועדו בעיקר כדי לקדם את מטבחי איקאה ואביזרי המטבחים השונים. כדורי הבשר המפורסמים, אם תהיתם, לא עתידים להימכר במסעדות פופ אפ או בכל פורמט אחר. בשבילם תצטרכו להרחיק עד החנויות הגדולות.

>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק