מדי שנה, לקראת סופה, מפרסמת חברת פנטון, הנחשבת לאחת החברות המובילות בייצור צבעים, את הצבע המוביל לשנה הבאה. בסוף השבוע הכריזה פנטון על הצבע של שנת 2018: אולטרה סגול – סגול . באתר האינטרנט של החברה מתואר הגוון "כדרמטי, פרובוקטיבי ומעורר מחשבה", לא פחות. הצבע הסגול העמוק, מוסיפים שם, "מבטא מקוריות, תושייה וחשיבה מלאת חזון המכוונת אותנו לעתיד". זוהי בחירה מפתיעה, מכיוון שהפעם הצבע לא קשור ישירות לטרנדים ולמתרחש בעולם העיצוב אלא למגמה גלובלית רחבה יותר המשקפת מצב אנושי-קיומי.

עוד בערוץ עיצוב הבית: 

 

A post shared by PANTONE (@pantone) on

 

גוון קוסמי ומעורר מודעות

הבחירה בגוון סגול מורכב ומעניין, עם עומק מסתורי של גלקסיות רחוקות, משקפת את רוח התקופה. לדברי חברת פנטון, הבחירה בו נובעת מהתקופה הנוכחית הדורשת כושר המצאה ודמיון מפותח. בגרסה של חברת פנטון, הגוון הסגול הוא קוסמי ומעורר מודעות לרמות גבוהות יותר, ומשפיע בכך גם על ההשראה והדמיון, מפיתוחים טכנולוגיים ומחקר של גלקסיות רחוקות, דרך ביטוי אמנותי ועד ביטוי רוחני. זהו סגול חזק המעודד ביטוי אינטואיטיבי ומאיר את הדרך אל העתיד.

בתקופות רבות ובתרבויות שונות היו גוני סגול מסתורי ועמוק סמל לשונה והלא קונבנציונלי ולאמנות ייחודית. מוזיקאים ובראשם פרינס, דייוויד בואי וג'ימי הנדריקס השתמשו באולטרה סגול כביטוי לאינדיבידואליות ונון קונפורמיזם. דברי לורי פרסמן, סגנית נשיא פנטון, לבחירה בגוון של השנה יש משמעות שמעבר לזיהוי של מה טרנדי כעת בעולם העיצוב, ומשקפת באמת את מה שנחוץ בעולם כעת. ייתכן שהבחירה קשורה למודעות המתעוררת בקרב אוכלוסיות רבות בעולם, למגמות של האטה, חיבור לטבע, הכרה בסבלם של בעלי החיים וההסתכלות פנימה אל המקום שלנו בעולם והאחריות הסביבתית שלנו. אולי הצבע הקוסמי יצליח להגביר את ההתבוננות העמוקה פנימה ולהביא לשינוי של מגמות קיימות בעולם המודרני.

 

לשלב סגול בבית

סגול עמוק אינו ידוע כגוון אהוב במיוחד על מעצבי פנים ועל אנשים באופן כללי. לא מעט גבות הורמו לנוכח הבחירה וגם לנוכח הטקסט המעט רוחניקי שהתלווה אליה. עם זאת, יש קסם בסגול הקוסמי ואין סיבה שלא נשלב אותו בבית, אפילו אם רק באמצעות אבן אמטיסט יפה על המדף. מבט בירחוני עיצוב ובפיד האינסטגרם מגלה שפנטון קלעו שוב. הסגול העמוק, על משמעויותיו מעוררות התודעה והיצירתיות, אכן הצליח לצאת מהשוליים של עולם העיצוב הבינלאומי והפך לטרנד עולמי.

A post shared by Plant Roost (@plantroost) on

A post shared by Heather Day (@heatherdayart) on

A post shared by Lonny Magazine (@lonnymag) on

A post shared by Henrik Nero (@henriknero) on

 

A post shared by Merav Soued (@merav_soued) on

 

A post shared by Liron Gonen (@missgarot) on

 

 

לירון גונן היא מעצבת פנים ומלבישת בתים ובעלת הבלוג מיס גרות

<< רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק