בריאות
אישה אוכלת מתוך המקרר (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
לא חייבים לעזוב את הדיאטה כי נשנשתם קצת יותר מדי
|
צילום:אימג'בנק / Thinkstock

זה מה שאתם צריכים לעשות אם שברתם את הדיאטה

למי מאיתנו לא קרה שהיה בא לנו לפנק את עצמנו - ואז התבאסנו לגלות שקצת הגזמנו עם הנשנושים. אז במקום לכעוס על כך שהרסתם את הדיאטה, יש לנו שש שיטות שיעזרו לכם לחזור למסלול במהירות - ובלי רגשות אשם

מערכת ערוץ הבריאות | mako בריאות | פורסם 07:21 14.01.18 

שנה גודל אות

גם אם אנחנו ממש מקפידים על תפריט בריא כל השנה – לכולנו יש נפילות קטנות מדי פעם. אצל חלק זו ארוחת שישי, אצל אחרים זה חגיגות הסילבסטר ואצל חלקינו זה בערך כל חג. אנחנו כבר יודעים אילו מנות עדיפות לנו ומה הכמות שאנחנו צריכים לאכול, אבל מה לעשות שלפעמים יש לנו מצב רוח לחגיגה (גם אם אין סיבה מסוימת) ואנחנו מתפנקים קצת יתר על המידה. אז לפני שאתם מתעצבנים על עצמכם על הרס הדיאטה, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתאושש במהירות ולחזור לדיאטה בקלות.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. להיפטר מהאשמה

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות אחרי ששברתם את הדיאטה ונשנשתם קצת יותר מדי ממתקים – זה לא לעשות לעצמכם חיים קשים על זה. זכרו שמה שבאמת משפיע על הבריאות שלכם בטווח הרחוק, זה מה שאתם אוכלים מדי יום ולא שקית אקסטרה של צ'יפס שאכלתם פעם אחת מול הטלוויזיה. אם קרה שאכלתם קצת יותר מדי במשך כמה ימים ספורים, אין סיבה שתרגישו רע לגבי זה. להיפך, תיהנו מזה ללא רגשות אשם.

2. לא לדלג על ארוחות

"אכלתי עכשיו עוגה, אז פשוט אדלג על ארוחת הערב" – מכירים את המשפט הזה? הרגל כזה רק יגרום לכם להיות רעבים יותר ואומללים יותר, מה שיגרום לכם לאכול יותר בסופו של דבר. במקום, אכלו ארוחות קטנות וקלילות, עם הרבה פירות, ירקות וחלבון רזה, כמו דג, עוף, שעועית או טופו.

3. לא לעלות על המשקל

אם אכלתם לאחרונה קצת יותר מדי, ככל הנראה שגם המספר על המשקל יעלה. אבל זה לא בהכרח בגלל שבאמת עליתם במשקל, אלא כיוון שהגוף שלכם אגר נוזלים מהמלח העודף שצרכתם. התרחקו ממשקלים ובמקום זאת השקיעו את האנרגיה שלכם במה שעליכם לעשות כדי לחזור לאכול בריא.

אישה שמנה על משקל (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
רק אל תעלו על המשקל
|
צילום: אימג'בנק / Thinkstock

עוד ב-mako בריאות
>> כמה פעמים ביום אתם אמורים לעשות פיפי?
>> הבטן מתנפחת אחרי האוכל? תנסו את הדבר הבא
>> 5 מזונות אנטי אייג'ינג שאתם חייבים להוסיף לתפריט

4. לאזן בחזרה את המעיים

כמות מוגזמת של סוכר ואלכוהול עלולה להיות חדשות רעות למערכת העיכול שלכם. מזון זה משרת את ה"חיידקים הרעים" שבקיבה שלכם ולכן יכול לגרום לנפיחות ולבעיות בבטן. נטילת פרוביוטיקה יכולה לסייע להחזיר את האיזון במערכת העיכול, על ידי כך שהיא מספקת מזון ל"חיידקים הטובים" בקיבה שלכם. גם צריכת מזונות פרה-ביוטיים כמו בצל, שום, ארטישוק ובננה. 

5. לאהוב את הכבד שלכם

הכבד אחראי לעיכול שומנים וניקוי הגוף מרעלים ולכן בתקופות שבהם אתם אוכלים קצת יותר – ייתכן שגם הכבד שלכם יהיה מותש מהרגיל. תמיכה בתפקוד הכבד, יכולה לסייע משמעותית לגוף שלכם להתנקות לאחר אכילת יתר. אתם יכולים לעשות את זה באמצעות מאכלים התורמים לבריאות הכבד כמו ירקות ממשפחת המצליבים (ברוקולי, כרובית, כרוב וקייל), לימון, סלק, ביצים וכורכום.

דג שלם צלוי עם ירקות בתנור (צילום: StockphotoVideo, Shutterstock)
ארוחות קלילות יעזרו לכם לחזור למסלול
|
צילום: StockphotoVideo, Shutterstock

6. לשתות הרבה מים

אם יצא לכם לאחרונה לחגוג עם המון שתייה ואוכל, בטח שמתם לב שאתם נוטים פחות להקפיד על שתיית מים. התייבשות יכולה להשפיע על הגוף שלכם במגוון דרכים, ביניהן מצב רוח ירוד, רמות אנרגיה נמוכות ומערכת עיכול חסרת מרץ. חשוב גם לשתות מים כדי לנקות את הגוף מרעלים ולתמוך בכבד.

* התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.