יניב קוקה, בן 38 מתל אביב, הוא סגן אלוף העולם לעיסוי – וכן, באמת יש דבר כזה אליפות עולם במסאז'. היא התקיימה החודש לראשונה בקופנהגן, דנמרק, ובאתר הרשמי של התחרות כבר יודעים לספר שהאליפות הבאה תיערך ביוני 2018 בלונדון.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

אליפות העולם היא יוזמה של איגוד העיסוי הבינלאומי, שנציגיו הרכיבו את חבר השופטים. יניב התמודד עם עשרות מתחרים מכל רחבי הגלובוס (פורטוגל, בלגיה, נורבגיה, תאילנד, מרוקו, הולנד, צרפת ועוד. התחרות נמשכה יומיים ונערכה בשלושה שלבים: בכל יום עשו המתמודדים עיסוי, קיבלו עיסויים ממתמודדים אחרים וצפו מהצד בעיסויים אחרים על מנת להעשיר את הטכניקה שלהם. באולם הסתובבו שמונה שופטים ובחנו את החדשנות, את המשכיות הטיפול, את הקשב למטופל ועבודה נכונה עם הגוף - גם של המטפל וגם של המטופל. לפי הקריטריונים הללו דורגו המטפלים וחולקו המדליות.

יניב קוקה הוא מעסה מקצועי שעובד בשיתוף פעולה עם רשת "הולמס פלייס" זה כ-9 שנים. כשהרשת החליטה לשלוח אותו כנציג ישראל לאליפות הוא ערך הכנות מיוחדות שכללו התנסויות על הקרובים לו בטכניקות חדשות, גם לתוך השעות הקטנות של הלילה. יניב התחרה במספר קטגוריות, בין השאר סגנון חופשי ועיסוי באבנים חמות, תחום שבו הוא מתמחה – ואכן, זו הקטגוריה שבה גרף מדליית כסף.

יניב קוקה מסאז' (צילום: יניב קוקה)
"הטיפול הוא קודם כל חוויה לנפש כמו גם לגוף"|צילום: יניב קוקה

נו, יניב, אז מה עשית ששווה מקום שני בעולם?

"עיסוי באבנים חמות הוא לרוב רך ומלטף, אז החלטתי לקחת מהניסיון שלי בעבודה עם ספורטאים ולשלב בתוכו טכניקות חזקות יותר, כמו עיסוי רקמות עמוק. זה נתן לי יתרון על פני שאר המתמודדים".

עוד ב-mako בריאות
>> מזיעים בלילה? לגמרי לא בטוח שזה בגלל החום
>> למה בעצם הדיאטות שלנו אף פעם לא עובדות?
>> קריעת תחת: תרגילים לישבן מעוצב ומוצק

זה מצד המטפל. מה לגבי המטופל? באיזה הלך רוח רצוי להגיע לעיסוי?

"הטיפול הוא קודם כל חוויה לנפש כמו גם לגוף, ובטיפולים הטובים אתם צוללים לתוך עצמכם וחווים סוג של תחושה עילאית. לכן עדיף לבוא רגועים. נכון שזה לא בשליטתנו, אבל כדאי לעשות מאמץ  ולהשאיר את הצרות מאחור".

יניב קוקה מדליה (צילום: יניב קוקה)
עם הזוכות במדליות הארד והזהב|צילום: יניב קוקה

בכל הנוגע לקשת הבעיות שאנשים סובלים מהן, במה יכול עיסוי באמת לסייע? ומה נמצא מחוץ לטווח היכולות שלך?

"עיסוי יכול לפתור בעיות שקשורות לשרירים, במיוחד כאבי גב תחתון, גב עליון וצוואר, כי הטיפול משחרר חסימות בגוף, משפר את זרימת הדם ומשחרר את השרירים. אבל בעיות הקשורות לשלד ולעצמות - זה כבר מתאים יותר לכירופרקט".  

טוב, עכשיו אתה חייב לתת לנו כמה טיפים למתחילים. בלי להזכיר שמות, לוחצים עלינו בבית לקבל מסאז'.

"תמיד מומלץ לעסות בעדינות את כף הרגל. זה אזור שמחובר עצבית לכל הגוף, לכן לחיצות שם יכולות לשחרר המון אזורים תפוסים ולחוצים, ובינינו - לסייע המון לזוגיות. גם אזור הצוואר תמיד שמח כשנוגעים בו, כי שם נוצרות רוב הבעיות שאיתן מגיעים לעיסוי מלכתחילה".

יניב קוקה (צילום: כפיר חן)
מדליית כסף בקטגוריית עיסוי באבנים חמות|צילום: כפיר חן

מ"הולמס פלייס" נמסר כי בעקבות ההצלחה באליפות העולם, הרשת תציע ללקוחותיה לחוות בעצמם איך מרגיש עיסוי ששווה מקום שני בעולם