עולם הרפואה משתנה כל הזמן; טיפולים שנחשבו לחדשניים מתיישנים, טיפולים מתקדמים יותר מחליפים אותם, עד שגם הם מתיישנים וכן הלאה. למרות שכל טיפול חדשני שיכול לשפר משמעותית חיים של אדם ואף להצילו ממוות תמיד מבורך – ישנם טיפולים (שנמצאים בשימוש היום) שעלולים להישמע כמו המצאה של סופר בעל דמיון מפותח מדי - אך הם אמיתיים לגמרי וחלקם אף יעילים ביותר.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם? 

השתלת צואה

נשמע מופרך? לאנשים שזקוקים לניתוח הזה, מדובר בשיפור משמעותי באיכות החיים. הסיבה שהליך רפואי זה פותח, היא בעקבות חיידק שנקרא קלוסטרידיום דיפיציל השוכן במעיים ובמצב תקין אינו מזיק. החיידק הופך למסוכן כשאדם נוטל אנטיביוטיקה זמן ממושך. האנטיביוטיקה הורגת את חיידקי המעי, חוץ מחיידק הקלוסטרידיום דיפיציל – שבינתיים מתרבה ומשגשג ולמעשה גורם לכאבים ולשלשולים. השתלת צואה מאפשרת למטופלים לקבל צואה בריאה, שבה מאזן חיידקים בריא ובכך מסייעת להתגבר על הזיהום. השתלת הצואה נעשית באמצעות קולונוסקופיה או חוקן.

שאיבת שומן בכפות הרגליים

נראה שככל שהשנים עוברות, מודל היופי והשאיפה לשלמות רק מחמירים יותר. לכן, לא מפתיע שניתוח זה פותח בהתאם לדרישות הציבור. אנשים רבים הגיעו למנתח הפלסטי בבקשה לשפר את מראה כפות הרגליים שלהם וכך נולדה שאיבת השומן באצבעות כפות הרגליים.

הניתוח יכול לעלות כ-2,500 דולר וכולל הסרת שומן ועצם, במטרה שכף הרגל תראה קטנה יותר. לעתים, הניתוח נעשה מסיבות רפואיות ולא אסתטיות, כמו במקרה של אצבעות פטיש. אך רוב האנשים שהולכים למנתח כדי לעבור שאיבת שומן בכפות רגליהם – רוצים פשוט כף רגל "אסתטית" יותר.

עוד ב-mako בריאות
>> חשבה שזה יובש בעיניים ומה שגילו זעזע את כולם
>> עזבו פג תוקף: עד מתי אפשר לאכול את זה?
>> זה האגוז שאתם חייבים לשלב בתפריט שלכם

אפיתרפיה

מי שנעקץ בעבר על ידי דבורה יודע שמדובר בחוויה בהחלט לא נעימה וכואבת. אך מתברר שלארס הדבורה יש גם לא מעט יתרונות. אפיתרפיה היא למעשה טיפול בארס של דבורים, אך לא רק – היא כוללת גם שימוש בשעוות דבורים ובמזון מלכות. טיפול בארס דבורים לרוב ניתן למטופלים הסובלים מדלקת מפרקים וטרשת נפוצה. הטיפול נעשה על ידי החזקת הדבורה בפינצטה במקום שבו רוצים לעקוץ.

עקיצת דבורה (צילום: Konstantin Ivshin, Shutterstock)
מתברר שלארס של דבורה יש לא מעט יתרונות רפואיים|צילום: Konstantin Ivshin, Shutterstock

הפריה תלת-הורית

כן, העתיד כבר כאן והבשורה שהוא מביא עמו – היא הפריה חוץ גופית המורכבת משלושה הורים. לנשים מסוימות יש פגם במיטוכונדריה, המצויה בחומר המקיף את גרעין תאי הגוף וחיונית לשני דברים עיקריים: אספקת אנרגיה לתא ושמירה על ה-DNA שלנו. פגמים במיטוכונדריה עשויים להוביל לפגמים גנטיים בעובר ולכן פותחה ההפריה התלת-הורית. למעשה, הגורם השלישי בהפריה הוא אדם שנלקחה ממנו מיטוכונדריה בריאה, במטרה להחליף את הפגומה. כיוון שהמיטוכונדריה אינה נושאת מטען גנטי, הגנים המתבטאים בהפריה הם של שני הורים בלבד (ולא של האדם שתרם מיטוכונדריה). עדיין, שימוש בשלושה אנשים כדי ליצור הפריה בהחלט נשמע כמו משהו מהעתיד הרחוק, כשלמעשה מדובר בהליך שמתבצע כבר בימינו.

"המתמחים" - חוזרים בקרוב, בקשת, ערוץ 2