כשסלבס מעניקים לנו עצות לחיים טובים, להצלחה או לזוגיות אפשר להנהן כמו הכלבלב שנמצא על הדשבורד ולקחת את מה שנראה לנו, או לא. כשסלביות כמו הקרדישיאנס או גווינת' פאלטרו דוחפות לנו לגרון אבקות הרזייה או משווקות לנו קרמים אורגניים, ואנחנו יכולים לשמוע מהעבר השני של המסך את רשרוש השטרות שנערמים - כדאי שנהיה מאוד זהירים וחשדנים לפני שאנחנו מקליקים על הזמנת המוצר. אז מה בדיוק הן ניסו למכור לנו לאחרונה, ומה היה שם באמת, באותיות הקטנות?   

כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

פאלטרו אומרת אורגני, המעבדה אומרת כימי

גווינת' פאלטרו, אחת מכוכבות הקולנוע היפות בעולם, בחרה בשנים האחרונות בדלת המסתובבת שהובילה אותה למסלול בריא וירוק. היא מתרגלת יוגה, מוציאה ספרים על טיפים לחיים יותר טובים, ואתר האינטרנט שלה מושך אליו ארבעה מיליון מבקרים בחודש. זה היה אך טבעי שגורואית ליופי ובריאות תייצר ליין של מוצרי בריאות משל עצמה, אבל "Goop" – סלנג שמתאר עיסה דוחה, אבל גם שמו של ליין המוצרים האורגניים של פאלטרו - מתברר כמפוקפק דווקא מבחינה בריאותית.

ה"דיילי מייל" ערך לאחרונה חקירה קטנה בנוגע למוצרים שפאלטרו משווקת, וגילה כי שלושה מוצרים של המותג שלה מכילים מרכיבים מלאכותיים וממש לא אורגניים. אחד מהם - קרם לילה לחידוש העור שנמכר ב-108 פאונד, בערך 500 שקל – עלול לגרום למומים בעובר. הקרם המכיל פלמיטט, נגזרת של ויטמין A, מיועד לעכב את הזדקנות העור. מרכיב זה נמצא לעתים קרובות במסנני קרינה וקרמים שונים לטיפוח העור בגלל שהוא בעל תכונות אנטי אייג'ינג. אך על פי משרד הבריאות האמריקני, בשילוב עם חשיפה לאור השמש, החומר הזה גורם לשחרור רדיקלים חופשיים שיוצרים נזקים לדי.אן.איי ומאיצים את התפתחותם של גידולים סרטניים. צריכה מוגברת של ויטמין A יכולה גם לגרום לבעיות התפתחותיות בתינוקות שטרם נולדו.

מוצרים אחרים מהליין "האורגני" שמוכרת לנו פאלטרו הם קרם לחות יומי להחייאת העור הנמכר ב-77 פאונד (יותר מ-350 שקל), ופילינג יומי לעור הפנים הנמכר ב-97 פאונד (450 ₪, וזה כשהשטרלינג בשפל). מוצרים אלה, שתחקיר הדייל מייל העלה כי הם מכילים תוצרים של פטרו-כימיקלים, משווקים כ"קרם פנים שמבהיר ומרכך את העור וחושף עור זוהר וחלק יותר למראה, בעל 86 אחוז מרכיבים אורגניים".

@goop instant facial is my everything. Can't. Live. Without. #goopcleangoop

A post shared by Gwyneth Paltrow (@gwynethpaltrow) on

אמנם זו לא נחמה לצרכנים, אך פאלטרו לא נמצאת במגרש המפוקפק הזה לבדה. תעשיית הטיפוח האורגנית משתמשת במרכיבים שנמצאים על גבול ה"טבעי", ולעיתים קרובות מטעה את הצרכנים. ומה אומרת על זה פאלטרו? "הפילוסופיה שלנו היא להבטיח שהחומרים המסבים נזק בריאותי לא יימצאו במוצרים שלנו. אין זה מדע מדויק, משום שיש מקורות רבים למידע על רעילות המרכיבים, והנתונים משתנים מדי יום".

עוד ב-mako בריאות
>> בלי להזיז אצבע: הגלולה שתכניס אתכם לכושר
>> הסופר פוד האמיתי שהיה לכם מתחת לאף נחשף
>> הסימנים שאתם במערכת יחסים לא בריאה

קיילי ג'נר מוכרת כלום ביוקר

"אני נדהם שאנשים מספיק מטומטמים כדי להאמין לזה", אומר ד"ר סם היי, מומחה אוסטרלי לביוכימיה, בנוגע למדבקות התה שקיילי ג'נר מוכרת בטענה שהן משטיחות את הבטן ומפחיתות את הצלוליט. אלפי אנשים מוציאים כסף רב על המוצר שמקדמות סלביות כמו קיילי ג'נר ומייגן פוקס - אבל מתברר ככזה שאין לו שום אפקט על הגוף.
המוצר המפוקפק אמור להידבק על הבטן, להדק ולמצק אותה כמו גם להפחית את מראה הצלוליט. שתי הכוכבות – ג'נר ופוקס - העלו לאינסטגרם תמונות שמקדמות את השימוש במוצר Fit tea Wraps"" עם התיוג "Ad", כלומר מדובר בפרסום לכל דבר ועניין. ד"ר היי, שהתראיין ל"דיילי מייל", אמר שאין למוצר שום בסיס מדעי שקושר אותו למיצוק הבטן או העלמת הצלוליט. "לשומן וצלוליט יש אספקת דם מאוד נמוכה, כך שמעט מאוד מרכיבים הנמצאים במדבקות התה הולכים להיספג דרך העור, ופחות מכך ייספגו לתוך השומנים", הסביר ד"ר היי.

למרות הביקורת, מתברר שמשתלם לחברה המשווקת את התה לשלם לסלבריטאיות כדי לפרסם אותו: לפני מספר חודשים פרסמה ג'נר את המלצתה ל-87 מיליון העוקבים באינסטגרם שלה ביום שלישי האחרון, וקיבלה למעלה מ-1.4 מיליון לייקים. מדבקות התה שנמכרות בלא פחות מ-54.99 דולר לאריזה, כמעט 200 שקל, מספיקות לטיפול של שבועיים ומשווקות ככאלה שמגבירות את חילוף החומרים וממצקות את הבטן. רווח עצום עבור למוצר זול שאין שום הוכחה ליעילותו.


בתמונה שהעלתה ג'נר היא צילמה את עצמה משתמשת במדבקות התה, וכתבה: "הן שומרות על הבטן שלי מתוחה ורזה ככל שאנחנו מתקרבים לקיץ". כמה יצא לה מזה? עבור פוסט ממומן אחד באינסטגרם, הכוכבת בת ה-19 גובה 300,000 דולר. כשיש 87 מיליון עוקבים, החברה מבינה שהתשלום לג'נר יוכיח את עצמו.

מי אתם, אנשים שמרואים בג'נר או בפוקס אוטוריטות בענייני הרזייה? לא ברור, אבל זאת לא הפעם הראשונה שג'נר מקדמת מוצר בעייתי: לאחרונה היא העלתה לסנפצ'אט תמונה שבה חשפה לכאורה את הדרך לקבלת מראה צר במותניים – מחוך מחטב. האם הוא אכן אפקטיבי? התשובה היא לא.

הקונספט הוא ללבוש את המחוך, שמהדק את המותניים והגב, למספר שעות בכל יום. לאחר תקופה מסוימת של אי נוחות, המותניים אמורים להצטמצם כך שכל אחת מאיתנו תוכל להתהדר בפיגורה חטובה.

המותניים הם לרוב הנקודה הצרה ביותר בגוף, היכן שנמצאים איברים חיוניים. מומחים לספורט מסבירים שרוחב המותניים הוא במידה רבה תוצר של גנטיקה, וכדי להצר את המותניים צריך להקפיד על תזונה בריאה ומאוזנת, הפחתת שומן הגוף ואימוני ספורט ושיפור היציבה. מחוך מחטב עלול לסכן את תפקוד האיברים הפנימיים ולהסב נזק לשרירים ולשלד.

קלואי קרדשיאן: תאכלי אבקה – תהיי שטוחה

קלואי קרדשיאן, האחות הקטנה שנאלצה להתמודד עם בעיית משקל, עברה מהפך והתמכרה לספורט. בין היתר היא מגישה תוכנית שנקראת "Revenge Body", בה היא מסייעת לאנשים לטפח גוף חטוב ומהודק עבור מטרה קדושה – נקמה באקסים.

לפני מספר חודשים עוררה קלואי סערה בקרב הלונדונים: מודעה חדשה של מותג אבקת חלבון המבטיח ירידה מהירה במשקל התנוססה בתחנות הרכבת התחתית בעיר, עם תמונה של קלואי והכיתוב "?Can you keep up with a Kardashian". אפילו ראש העיר הלונדוני הסכים עם מחאת הקהל והקים ועדה שתטפל בנושא.


חשבון האינסטגרם של קלואי עמוס לעייפה בתוכן שיווקי של אבקות ותוספי מזון שמבטיחים בטן שטוחה. אלא שאבקות חלבון מיועדות בעיקר לספורטאי כוח, ומהוות תוסף להשלמת מזון ולא תחליף למזון. אנשים שמשתמשים בהן כתחליף למזון - או משתמשים כבדים שמגזימים בנטילתן - עלולים להיחשף לחסרים תזונתיים של ויטמינים ומינרלים, שאינם נמצאים באבקות. בנוסף, אנשים שמשתמשים באבקות אלו לאורך זמן, ואינם עושים זאת תחת פיקוח של דיאטן מוסמך, עלולים לצרוך כמויות חלבון מוגזמות - מה שעלול לייצר עומס על הכליות והכבד.

מוסר השכל: סלבס לא בהכרח מבינים מה הם מקדמים. אנחנו מקווים שלא טלטלנו יותר מדי את עולמכם עם התובנה הזאת. 

>> ג'ניפר לופז חושפת את התפריט היומי שלה