הבטחתם לעצמכם שדי, ממחר אתם קמים מוקדם ומסיימים את היום כשכל המשימות שלכם מסומנות ב"וי". ואז לחצתם על הנודניק ואמרתם "רק עוד חמש דקות ואני קם" ואז מצאתם את עצמכם רצים אחרי הלו"ז ובקושי מספיקים משהו. אם גם לכם נמאס להתבאס בסוף היום שבקושי הספקתם להשלים את כל מה שהיה עליכם לעשות, כדאי שתתחילו ללמוד מהאנשים היעילים ביותר – אנשי הבוקר. אז איך מצטרפים לזן המיוחד הזה של אנשים? מבררים בדיוק מה הם עושים אחרת – ומתחילים ליישם. הנה שבעה דברים שאנשים של בוקר עושים.  

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. קמים ממש מוקדם

אומרים שגנדי היה מתחיל את היום שלו בארבע בבוקר – כל יום. וכולנו יודעים אילו הישגים היו למי שנחשב לאחד המנהיגים הגדולים בעולם. אבל אם גנדי לא שכנע אתכם, מחקר הראה שאנשים שקמים מוקדם בבוקר הם לא רק אופטימיים ומצפוניים יותר, אלא גם אנשים נעימים יותר ונחושים. לקום מוקדם בבוקר מאפשר לכם להשלים משימות שהופכות לקשות יותר במהלך היום.

via GIPHY

2. אוכלים ארוחת בוקר

אם הבוקר שלכם לחוץ ואין לכם הרבה זמן, זה אולי יישמע לכם הגיוני לוותר על ארוחת הבוקר לטובת משימות אחרות "חשובות" יותר, אבל אתם רק פוגעים בעצמכם ובמידת היעילות שלכם. אנשים שקמים מוקדם לרוב מקפידים על ארוחת בוקר, המסייעת להם לשמור על ריכוז ולשפר את מצב הרוח בהמשך היום. וטיפ נוסף לגבי קפה: אם הדבר הראשון שאתם עושים בבוקר עוד בעיניים עצומות זה להכין לעצמכם כוס קפה – זה לא מומלץ. מחקרים הראו שבזמן שאנחנו מתעוררים (בערך בין 8 ל-9 בבוקר), הגוף שלנו מפריש קורטיזול, הורמון המאפשר לגוף שלנו להתעורר באופן טבעי. צריכת קפאין בטווח זמן הזה אינו מעורר אותנו יותר ואף עשוי לפגוע בפעילות הקורטיזול. כדאי לדחות את הקפה של הבוקר ל-10 ולאכול עד אז ארוחה מזינה, הכוללת גבינות/ביצים, שיבולת שועל או לחם מלא.

3. מולטיטסקינג

על פי מחקר שנעשה על ידי אוניברסיטת סטנפורד, מולטיטסקינג או ביצוע מספר משימות במקביל – עשוי להפחית את מידת היעילות שלנו בעבודה. יחד עם זאת, כשאתם מתחילים את היום שלכם, יש למולטיסקינג כמה יתרונות. הניו יורק טיימס מדווחים כי ביל גייטס רץ על הליכון בזמן שהוא צופה בטלוויזיה וסופג מידע ממנה. האזנה לפודקאסטים או אפילו לשיעורי לימוד שפה במקביל לאימון הבוקר שלכם יכולה להיות דרך מצוינת לשפר את היכולות המנטליות והפיזיות שלכם.

via GIPHY

עוד ב-mako בריאות
>> איך שורפים שומן ב-20 דקות מבלי לצאת מהבית?
>> מביונסה ועד אמל: הסיבה שלכולם פתאום יש תאומים
>> למה ממש לא כדאי לכן לוותר על הפיפי שאחרי?

4. מכבים מכשירים לפני שנכנסים למיטה

לאור המלאכותי הנפלט מהסמארטפונים השפעה שלילית ביותר על הגוף שלנו, בייחוד לפני השינה. הוא מבלבל את הגוף וגורם לו לחשוב שמדובר באור יום, מה שמשאיר אתכם ערניים עד השעות הקטנות (בהנחה שאתם בוהים במסך הסמארטפון בתוך המיטה, כמו כולם) ולבסוף – משבש את הקצב הטבעי של הגוף שלנו ומעייף אתכם לטווח הרחוק. יש מומחים שממליצים להגיד לילה טוב לטלפונים ולטאבלטים שלנו בשמונה בערב ולהיפרד מהם עד הבוקר שלמחרת.  

5. בודקים מיילים לפני שמגיעים לעבודה

מי רוצה בכלל לבדוק מיילים מהעבודה על הבוקר? מתברר שמדובר ביתרון נוסף של אנשי הבוקר. הם בודקים את המיילים שלהם לפני שהם מגיעים למשרד, כך הם מצליחים מראש למקם אותם לפי סדר עדיפויות וניגשים לדברים החשובים יותר קודם.

6. מתחילים קודם עם המשימות הקשות יותר

אנשי הבוקר המצליחים ביותר לא חוששים להתחיל את היום שלהם במשימות הקשות ביותר בלו"ז. סדרו מחדש את סדר היום שלכם, כך שהמשימות המסובכות יותר יהיו בתחילתו. כך אתם מונעים מעצמכם את הענן האפור שעומד מעליכם כשאתם יודעים שהמשימה הקשה ביותר עוד בדרך. תחושו הקלה מטורפת כשתיפטרו מזה כבר בתחילת היום.

via GIPHY

7. הם פעילים

לא נגיד לכם שזה קל לקום בבוקר ולהתחיל את היום באימון כושר (קשה גם לנו) – אבל זה בהחלט שווה את המאמץ. אימון בבוקר יעזור לכם להרגיש אנרגטיים וישפר את היכולת הקוגניטיבית שלכם במהלך היום.

 >> חמש טעויות שאסור לעשות לפני השינה