הגוף מגרד, העיניים צורבות והאף נוזל בכל פעם שאתם ליד כלבים? זה לא אומר שאתם צריכים מעתה ועד עולם לתפוס מחסה כשעובר לידכם כלב ברחוב. הנה כמה טיפים ממומחה לאלרגיות. 

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. לא כל האלרגיות זהות

יש מגוון של אלרגיות לכלבים; אפשר להיות אלרגיים לקשקשים שהם משירים ונדבקים לפרווה, לרוק שלהם או לשתן שלהם. לעתים, אנשים יכולים להיות אלרגיים ליותר מדבר אחד. על פי ד"ר טים מיינרדי, מומחה לאלרגיות – אלרגיה לקשקשים היא הנפוצה ביותר. כשכלבים משירים שיער, הקשקשים שדבוקים לשיער שנשר מגיעים במגע עם העור שלנו, העיניים, האף והפה – וגורם לאנשים אלרגיים להרגיש גירוד עז.

via GIPHY

2. אין דבר כזה כלב היפואלרגני

"היה מחקר שבו חוקרים הלכו לבתים שיש בהם כלבים 'היפואלרגניים' ולבתים שבהם כלבים 'רגילים'", אמר ד"ר מיינרדי לבאזפיד. "החוקרים הלכו עם שואבי אבק ושאבו קשקשים משטיחים ומצעים כדי לבדוק היכן המצב גרוע יותר. הם מצאו כי לא קיימים הבדלים בין התוצאות אצל כלבים היפואלרגניים לבין כלבים 'רגילים'". מה זה אומר? שישנם כלבים שקל יותר להתמודד איתם כשאלרגיים וכאלה שפחות. אבל גם גזעים שמתויגים כ"היפואלרגניים" לא מושלמים.

עוד ב-mako בריאות
>> הורידה מרכיב אחד מהתפריט ונפטרה מהאקנה
>> מצאנו את התרגיל שהכי שורף קלוריות 
>> זו הסיבה העיקרית לריח רע מהפה

3. לשאוב אבק בתדירות גבוהה

ד"ר מיינרדי ממליץ להשתמש לרוב בשואב אבק הכולל פילטר HEPA (מסנן בעל יעילות של כ-99.9 אחוז). כמו כן, הוא ממליץ לא להשתמש בשואב אבק עם שקית.

via GIPHY

4. חדשות טובות: אתם לגמרי יכולים ללטף כלבים

על פי ד"ר מיינרדי, זה תפקידו של הרופא המומחה שלכם לוודא שאתם מצליחים ליהנות מהחיים עם אלרגיה, ולהיות בחברת כלבים זה חלק מהעניין. "אצל מרבית המטופלים שלי, לעקוב אחר המלצותיי זה יותר ממספיק כדי ליהנות מחברתם של כלבים".

5. להיוועץ בווטרינר

"ייצור האלרגנים אצל כלבים מושפע בעיקר מגנטיקה, אך גם מושפע חלקית מתזונה", מסביר ד"ר מיינרדי. "דברו עם הווטרינר שלכם, כיוון שישנם תוספי תזונה שיכולים לסייע לכלב לייצר פחות קשקשים". 

via GIPHY

>> מתי הפריחה של הילד היא אלרגיה?