אם גם אתם מרגישים סופר צמאים אחרי שאכלתם קינוח מושחת מלא בשוקולד, אתם ממש לא היחידים. מתברר שמדובר בתופעה די נפוצה.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

אתר Health.com בדק את העניין לעומק ומצא כי הסיבה שעומדת מאחורי זה, היא עלייה חדה ברמת הסוכר בדם. "כשאתם צורכים סוכר, הוא קודם כל הולך לקיבה שלכם ואז לזרם הדם", מסבירה ד"ר קרוליין אפוביאן, מרצה במחלה לאנדוקרינולוגיה, סוכרת ותזונה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בוסטון.

ברגע שחלקיקי הסוכר מגיעים לדם, מים עוברים מתאי הגוף אל הדם – במטרה להשיב את האיזון בדם שלכם. כשהתאים מאבדים מים, הם שולחים אותות למוח שהם זקוקים למים. זה מוביל לתחושת צמא עזה.

 "שרשרת האירועים מתרחשת די מהר. כיוון שגלוקוז נספג במחזור הדם יחסית מהר, ככל הנראה שתרגישו צמאים תוך כ-5 או 10 דקות", אומרת ד"ר אפוביאן. אם אתם מרגישים צמאים מיד אחרי שאכלתן, ככל הנראה שזה נובע מפעולת האכילה בלבד ולא עקב שינוי ברמת הסוכר בדם, הוסיפה.

עוד ב-mako בריאות
>> ירדתם במשקל לאחרונה? אתם חייבים לקרוא את זה
>> הפעולה היומיומית הזו עלולה להרוג אתכם
>> הטיפים האלה יעזרו לשינה שלכם לחזור לשגרה

ועכשיו לשאלה המתבקשת: מהי הדרך הטובה ביותר לרוות את הצמא הזה? ד"ר אפוביאן ממליצה לשתות מים, גם אם אתם מרגישים שאתם צמאים למשקה מתוק כמו מיץ, לימונדה או שוקו חם. שתייה של משקה מתוק לאחר אכילת מאכל מתוק לא תעזור לכם. "לא רק שאתם מבלבלים את מאזן האנרגיה במערכת, על ידי הוספת עוד סוכר לגוף שלכם – אתם גם צורכים יותר קלוריות ריקות".

via GIPHY