מחקרים מראים כי אנשים נשואים נוטים פחות לסבול מדיכאון ויש להם סיכון נמוך יותר גם לסבול מכולסטרול גבוה. עם זאת, גם בחרדה לקראת החתונה היא לא עניין לזלזל בו, ואם אתם לא מתחתנים עם האדם הנכון, זה שיגרום לכם לפרוח במקום לנבול, החיים יכולים להפוך למחניקים ולזמן לנו דווקא צרות בריאותיות.

אין ספק שההחלטה להתמסד לא פשוטה. בייחוד כששיעור הגירושין בישראל עולה מדי שנה והנתונים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על כך שכל זוג שלישי בישראל מתגרש או עתיד להתגרש במהלך 15 שנות נישואים. אז איך אנחנו יכולים לדעת אם הוא או היא האחד או האחת? איך נדע אם הנישואים האלה יהיו טובים לבריאות שלנו ולא דווקא יזיקו לה? ד"ר ג'ן נאש, פסיכולוגית קלינית, נתנה לדיילי מייל כמה טיפים חשובים לפני שאומרים "כן".

Getty Images (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
כדאי לחשוב פעמיים|צילום: Kevin Winter, GettyImages IL
>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

השאלות שיכריעו: האם אתם מוכנים לחתונה?

1. האם אתם נמשכים לפרטנר שלכם? למרות שמשיכה היא לא הכול, מרבית הזוגות אומרים שמשיכה פיזית היא המפתח לאינטימיות.

2. האם אתם מסכימים על הסוגיות הגדולות? ילדים, איפה תגורו וכיצד תנהלו את הכספים. יש המון סוגיות משמעותיות שתצטרכו להתמודד איתן ושככל הנראה לא לגמרי תסכימו לגביהן. כדאי לדעת מראש היכן כל אחד מכם עומד ביחס לנושאים הללו.

3. האם אתם מסתדרים עם המשפחה שלו/שלה? משפחה לא בוחרים, אבל כדאי לבדוק מראש עד כמה יש לכם כימיה עם החמות, כדי למנוע דרמות משפחתיות בהמשך.

4. כיצד בן/בת הזוג מתמודדים עם משברים? האם הם תומכים בכם כשאתם זקוקים לזה? האם התמיכה משפיעה עליכם באופן חיובי וגורמת לשינוי?

5. האם אתם צוחקים יחד? חוש הומור משותף עוזר לביסוס אינטימיות, בייחוד כשהמשיכה הפיזית מתחילה להתערער.

6. מהם שלושת הערכים הכי חשובים לכם? אם קשרים חברתיים חשובים לכם באופן משמעותי והפרטנר שלכם מעריך יותר זמן לבד, אתם צריכים למצוא את עמק השווה, כך שהצרכים של שני הצדדים לא ייפגעו.

גבר כועס ואישה מהורהרת 2- פאדיחות של בני זוג (צילום: istockphoto)
עד כמה בן הזוג תומך בזמן משבר?|צילום: istockphoto
עוד ב-mako בריאות:
>> ראו הוזהרתם: אל תאכלו את זה בשדה התעופה
>> "אני עוף נדיר": כך הפך ד"ר חרדי לגורו תזונה
>> השף הפרטי חושף: התפריט המטורף של ג'יזל בונדשן

7. איך חיי המין שלכם? האם אתם מצליחים לדבר על מה שנוח לשניכם בחדר המיטות והאם אתם מרוצים?

8. האם יש לכם מושג ברור לגבי התפקידים האישיים והמשותפים שלכם? חשוב שתדעו מראש מי יישאר בבית עם הילדים (אם אתם מעוניינים בהקמת משפחה) וכיצד כל אחד מכם יתרום לכלכלת משק הבית.

9. האם אתם מתאימים מבחינת השקפה דתית ותרבותית? האם אתם מבינים ומכבדים את ההשקפות אחד של השני, או האם אתם מוכנים ללמוד מהמורשת של הפרטנר שלכם? חשוב לדעת את הדברים הללו מראש כדי שתבינו אחד את השני טוב יותר בהמשך.

10. מה תעשו אם דברים ישתבשו? אמנם קצת מבאס לחשוב על זה מראש, אבל כדאי שתנסו לחשוב מה תעשו אם יצוצו בעיות בקשר שלכם ודברים לא יעבדו כמו פעם. מה תעשו לגבי הכספים שלכם, הנכסים וכיצד תתמודדו עם הורות משותפת?

_OBJ

כיצד לפרש את התשובות שלכם:

אם השבתם על רוב השאלות בחיוב – אתם לגמרי מוכנים לזה, בהצלחה ושיהיה במזל!

אם השבתם על רוב השאלות בשלילה – כדאי לראות את זה כנורה אדומה. חשוב להסתכל טוב על מערכת היחסים שלכם. בעוד שכמה חילוקי דעות בין בני זוג זה דבר טבעי לחלוטין – כשמדובר ביותר מדי חילוקי דעות, זה עלול להוביל לבעיות משמעותיות בהמשך הקשר.

אם התשובות היו 50/50 – כדאי לכם לשקול ברצינות לדבר עם בן או בת הזוג כדי לברר אם יש דרך שבה תוכלו ליישב את המחלוקות ולהגיע לעמק השווה. דרך טובה לגשת לזה היא לעשות "שיחה על העתיד" ועדיף שזה יהיה במקום ניטרלי ולא בבית המשותף. טיול בפארק יכול לעזור להקל על השיחה. חשוב לשמור על אופטימיות, ההעדפות שלנו משתנות עם הזמן וייתכן שסוגיות שהיו עליהן מחלוקת בעבר יסתדרו יותר בעתיד.