אמנם אין חוק שקובע בדיוק כמה יציאות ביום אמורות להיות לנו, אך אם התדירות נמוכה מדי, ייתכן מאוד שמדובר בבעיה במערכת העיכול שכדאי לבדוק אותה. במרבית הפעמים, שינויים בתדירות לא מהווים סימן למשהו חמור, אבל אם זה מלווה בתסמינים שונים ומשונים – כדאי לבקר אצל הרופא.  

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. נפיחות בבטן

אם אתם מרגישים נפוחים באזור הבטן (שזה בהחלט יכול להרגיש ממש לא נעים) – ייתכן שמדובר בבעיה ביציאות. אם הנפיחות בבטן מלווה בכאבי בטן והקאות, אולי זה סימן לחסימת מעיים. לכן חשוב לשים לב לתסמינים נוספים מעבר לנפיחות בבטן.

via GIPHY

2. תשישות

עייפות יכולה להוות סימן להרבה דברים, כאשר הראשון שבהם הוא כמובן – לו"ז לחוץ ומחסור בשינה. על פי Everyday Health, עייפות יכולה להיות סימן נוסף לבעיה ביציאות.

via GIPHY

3. כאבי בטן

כאבים והתכווצויות באזור הבטן התחתונה עשויים להיות סימן לכך שהיציאות שלכם בתדירות נמוכה מדי, לעצירות או לחסימת מעיים. אם הכאבים ממש חמורים, ככל הנראה שמדובר בחסימת מעיים (מצב שבו יש חסימה במעי ואין הפרשת צואה, המצריך טיפול בהקדם), אך אם הם כאבים קלים, סימן שאתם צריכים לבקר בחדר השירותים.

via GIPHY

עוד ב-mako בריאות
>> הטיפים של הסלבס לירידה במשקל שבאמת עובדים
>> השחיינית עמית עברי חושפת: זה המאכל המושלם
>> נמנעים מיצירת קשר עין? זו הסיבה

4. התיאבון שלכם ירד

חוסר תיאבון עשוי להיות סימן לכך שאתם לא עושים מספיק מספר 2. אם המצב מתמשך, זה יכול להוביל לירידה במשקל. על פי האתר WebMD, במקרה של ירידה במשקל כתוצאה מיציאות מועטות - מומלץ להיוועץ ברופא.

via GIPHY

5. בחילות

בחילה והקאות הם תסמינים לבעיות הקשורות בעיכול ויכולים להוות אינדיקציה לכך שהיציאות שלכם אינן תקינות. כיוון שהקאות הן סימן גם לחסימת מעיים, כדאי להיבדק אצל רופא אם זה קורה לעתים קרובות.

via GIPHY

6. כאבי גב

זה נשמע קצת מוזר, אבל כאבי גב יכולים להיות תסמין לבעיות בעיכול - מעצירות ועד לתסמונת המעי הרגיז. כאבי גב עלולים להיגרם בשל צואה שהצטברה במעיים ומפעילה לחץ על עצבי עצם העצה (עצם המצויה בבסיס עמוד השדרה באזור האגן). 

>> איך עושים קניות בסופר בזמן דיאטה?