האמת היא שיש לעיתים מצבים ומקרים לא נעימים שגורמים לי לחוסר נוחות. אחד מהם לדוגמה הוא רפי כהן ומסעדתו רפאל. לאחר חוויה מאד לא נעימה במקום כתבתי עליו טור שמנבא את סוף המסעדה. עם פרסום הטור קיבלתי עשרות תגובות מלקוחות שסבלו וחשבו שהנה - מישהו מייצג אותם. גם מלצרים התקשרו אלי, חלקם אפילו שלחו הקלטות של צעקות במטבח, אבל שנת 2016 חלפה ורפי כהן המשיך לתפעל את המסעדה.

מדי חודש כתבו לי עוד ועוד אנשים על חוויות רעות שעברו שם - והחלטתי לא לפרסמן - כבר כתבתי את דעתי והמסעדה הרי המשיכה לפעול. רפי כהן בעיני הוא עילוי, מטבחו הוא נפלא וההתדרדרות ממש לא מובנת מאליה. נכון, יש שמועות והשמצות, אבל אלו לא עובדות. אבל לדעתי, מה שקרה למשה, זו עובדה - כך הוא כותב לי (שמו המלא שמור אצלי): "לפני ימים אחדים הזמנתי שולחן במסעדת רפאל לשעה 14:30 ביום שבת. ובשבת, בשעה 11:45, מתקשרים מהמסעדה ומודיעים כי הם נאלצים לבטל את ההזמנה כי אין מי שיוציא אוכל. אם זה לא בזיון וחוצפה, איני יודע מה זה. וזו אמורה להיחשב מסעדת יוקרה. בושה וחרפה".

התקשרתי למסעדה. אין תשובה. מסעדה פועלת ואין תשובה? רציתי לקבל תשובה. רפי כהן לא עונה למספרו. האם באמת הגיע הסוף?

כשפורסם הטור הקודם בעניין, קיבלתי כאמור המון תגובות. ככה למשל כתב לי בני: "תמיד באנו לרפאל לארוחה לרגל אירועי ימי הולדת משמעותיים. זאת מאחר ומסעדת רפאל הייתה זכורה לנו כאחת המסעדות המשובחות והטעימות ובעלת רמת שירות גבוהה. אינני רואה שום צורך לפרט את תלאותינו משום שאם נצרף את כל המקרים שפורטו כאן על ידי סועדים אחרים ואף נכפילם, לא יהיה בכך כדי למצות את מסכת ההתעללות בנו ואת חוצפתה ועליבותה של המסעדה. צר לי על מה שמתרחש בה, אולם לצערי הרב רק סגירתה לאלתר של המסעדה תביא נחמת מה לעולם הקולינריה שלנו, וצדק מסויים עבור הסועדים הרבים שבאו ליהנות ויצאו מושפלים ומנוצלים".

 


איתן, עובד לשעבר, כותב לי: "בתור עובד לשעבר במסעדה, כל מילה בסלע! אם הייתי מספר מה קורה מאחורי הקלעים לא רק שלא היו מגיעים לקוחות, גם הייתה נסגרת המסעדה וכולם היו חוטפים בחילה. כל. מילה. במקום".

עמי כותב לי: "אתמול, שבת, 23.07.16, חווינו חוויה דומה בצהריים. הגענו לרפאל ארבעה אנשים, ו-20 דקות לאחר שהתיישבנו ואיש לא ניגש אלינו, ביקשתי מהמלצר שיביא לנו בקבוק מים. לאחר כ-10 דקות הביאו לנו מים וסלסלת לחמים ולקחו הזמנה למנות העיקריות. חלפו עוד כ-10 דקות ואז הגיע הפוקצ'ה. לשאלתי מה עם המנות הראשונות נאמר לנו 'מיד יגיעו'. חיכינו עוד כרבע שעה ואז הגיעו המנות הראשונות - זמן ההמתנה הכולל למנות הראשונות היה 50 דקות. סיימנו את המנות הראשונות, הם פינו את השולחן, ולאחר כ-15 דקות ניגשה אלינו מלצרית, התנצלה ואמרה שאחת מהמנות העיקריות חסרה. לשאלתנו מדוע לא הודיעו לנו על כך מיד לאחר קבלת ההזמנה, קיבלנו שתיקה".

ניב גלבוע (צילום: דני בר און)
ממשיך לעקוב. ניב גלבוע|צילום: דני בר און

"מסרנו את בקשתנו למנה עיקרית אחרת והדגשנו שאנו מבקשים שכל ארבע המנות העיקריות תגענה בעת ובעונה אחת. לאחר כ-20 דקות של המתנה הגיעו שלוש מנות עיקריות למעט המנה החליפית. שאלנו מתי נקבלה ונענינו תוך 6 דקות. שלושת הסועדים סיימו את המנות העיקרית והמנה החליפית בוששה להגיע. ביקשתי לבטלה ולהמציא את החשבון. קיבלנו חשבון עבור שלוש מנות עיסקיות מלאות 145 שקלים כל אחת + 65 שקלים עבור מנה ראשונה אחת. ביקשתי לזכות אותי על ה-65 שקלים, כיוון שאילו ידעתי מראש שלא אקבל את המנה העיקרית בזמן ,לא הייתי אוכל גם את המנה הראשונה. נעניתי בזו הלשון: 'אם לא תשלם את 65 השקלים נזמין משטרה". אמרתי להם שאין בכוונתי לשלם ושיזמינו את המשטרה מיד. לאחר דין ודברים בקולי קולות, הסכימו לזכות אותנו על אותו הסכום. לא ניסו לפייס אותנו, ולא ניסו להגיש לנו פיצוי עבור עגמת הנפש. פשוט התנהגו בצורה בוטה מעליבה ומבישה. מיותר לציין שלאורך כל הזמן שישבנו במסעדה ביקשנו כמה וכמה פעמים לשוחח עם מי שאחראי ובכל פעם נאמר  לנו שאין אחראי. פשוט בושה וחרפה. עם שרות ויחס כזה אין לרפאל כל סיכוי לשרוד!".

זהו רק מדגם מייצג מהתגובות. אני עדיין מנסה להשיג את רפי כהן אך אין תשובה. גם לא במסעדה. האם יצאה הודעת הפטירה?

>> לבלוג של ניב גלבוע