לא היינו צריכים שום דבר בסופר כשהלכנו לשוטט בסניף קרפור החדש בקניון גבעתיים. לא באנו לשם כדי להצטייד בחלב, עוגיות או ביצים אלא אך ורק כדי ליהנות מאוויר הפסגות הצרפתי שדמיינו שיש שם. מה גרם לנו לדמיין דבר כזה? אולי החוויות שלנו מארץ המקור של הרשת, אולי ההתלהבות שפשתה בכול עם היוודע דבר הגעתה של הרשת לישראל.

הלוגו בכניסה לסופר אומנם ריגש, אבל לבד מזה - מדובר בסופר ככל הסופרים. מחלקת ירקות ופירות שנראית כמו מחלקת ירקות ופירות (אותם מלפפונים, אותן בננות, אותה אווירה), מקררים שנראים כמו כל המקררים שאנחנו מכירים, אולי בתוספת כמה גבינות אבל לא יותר מזה. האמת? לא ברור מה חשבנו לעצמנו. אחת החוויות הכיפיות בצרפת (ובכלל באירופה) היא להיכנס לסופר, להצטייד בקופסה גדולה של פירות יער בסכום השווה לכמה שקלים ספורים ולנשנש אותם בהנאה תוך כדי התהלכות ברחובות. האם יש לנו את מי להאשים בזה שציפינו להצטייד בפירות יער במחיר שווה לכל כיס בקניון גבעתיים? רק את עצמנו כנראה. תכף גם היינו מתפלאים שהמדרגות הנעות לא מובילות אותנו למונמארטר.

קרפור גבעתיים (צילום: צילום ביתי, mako אוכל)
נו, סופר. קרפור גבעתיים|צילום: צילום ביתי, mako אוכל

מה שבכל זאת חדש ומעניין בסניף קרפור הוא המותג הפרטי. כמה שאנחנו לא מתרגשים ממוצרים של המותג הפרטי של שופרסל או רמי לוי, ככה אנחנו מתרגשים ממוצרי המותג הפרטי של סופר שמגיע מחו"ל. בסופו של דבר, זה מותר הקרפור מהסופרים הישראליים הרגילים. מוצרי המותג הפרטי שלו, שנמכרים במחירים סבירים יחסית, והם גם נוטים יותר לכיוון המאפים המתוקים ופחות לכיוון הפתיתים. 

אז כן, בגדול התאכזבנו מהסניף (כולל מסופגניות הבנייה ששמענו עליהן תשבחות, ובפועל היו בינוניות לחלוטין), אבל לחזור עם השמצות בלבד נראה לנו כמו מעשה לא חברי לעשות, ולכן חיפשנו משהו שבכל זאת יסב לנו חדווה, ואתם יודעים מה? מצאנו.

"עד חצות" גרסת קרפור|צילום: צילום ביתי, mako אוכל

הסופר שבו פתיבר הוא פתיבר

הכירו את גרסת "עד חצות" הקרפורית, שהיא טעימה לא פחות מהמקור ועולה פחות מחצי. 4.90 שקלים! מתי לאחרונה קניתם ממתק שיכול להספיק ל-4 אנשים ב-4.90? אז בהתחלה היה זה המחיר שסנוור אותנו, אבל אחר כך הבנו שמדובר במוצר שווה ללא קשר למחירו. הפתיבר (=חמאה קטנה) הצרפתי קרוי, כידוע, על שם החמאה המצויה בו, מה שבארץ פשוט לא קורה. הפתיבר שלנו הוא בכלל פרווה

אז כן, מרגישים את החמאתיות במוצר של קרפור, ומרגישים אותה היטב (לפי רשימת המרכיבים החמאה היא יותר מ-8 אחוז מהמוצר, לא כולל השוקולד). בנוסף, הביסקוויט במוצר הצרפתי פשוט יותר מוצלח - הרבה יותר פריך ממה שאנחנו מכירים וגם יותר טעים. הקשר בין הביסקוויט לשוקולד נותר מלבב כפי שהוא תמיד, ובשורה התחתונה - מאז שגילינו שאפשר להוציא פחות מ-5 שקלים על הממתק הזה, יהיה לנו מאוד קשה לחזור ולשלם על גרסתו הישראלית את 13 השקלים פחות או יותר שהיא עולה.

אז כן, הסופר של קרפור אכזב אותנו. ציפינו לחוויית צרפת וקיבלנו עוד מנה מהוויקטורי שאנחנו מכירים. אבל הביסקוויטים האלה, הביסקוויטים האלה, על הניחוח החמאתי והמחיר הזערורי שלהם, הזכירו לנו את הצרפת שאנחנו אוהבים, ואם זאת כל הצרפתיות שיש לרשת להציע לנו בשלב זה - נסתפק בזה ונאמר תודה.