בסקירת הגלידות הטובות בארץ שעלתה כאן ממש לפני שבוע סיפרנו לכם, בין היתר, על גלידה בטעם בזיליקום וחומץ בלסמי מצומצם ועל גלידה בטעם בורקס. עכשיו הגיע תורה של בשורה חדשה נוספת, והיא מגיעה מכיוון מפתיע.

בסתיו האחרון יצר אדם זיו, מחצית מהצמד שהביא לעולם את גלידת בוזה הגלילית, מותג גלידה מזן חדש בשם גלידה גן עדן. מצד אחד היא טבעונית, אבל מצד שני לא מדובר בסורבה אלא בגלידה במרקם קרמי בזכות שילוב סיבים תזונתיים וחלבון חומוס המגיעים מעולם הפודטק, שמעניקים לה גם מתיקות המבוססת על הרבה פחות סוכר. בקיצור, זו לא גלידה אלא קינוח קפוא שכולו בריאות וטכנולוגיה. עכשיו, לכבוד הקיץ, זיו יוצא בפרויקט חדש ומחבר את גלידת העתיד שלו לאחד מהזרמים המדוברים ביותר בעולמות התוכן של אוכל וקיימות, zero waist, שעוסק בצמצום בזבוז מזון.

אם נשים לרגע בצד את סיפור הטכנולוגי ואת החיבור לפילוסופיות צריכה, מדובר ככל הנראה בארבעת טעמי גלידה הכי מיוחדים שתטעמו בקיץ הקרוב, ועל כל אחד מהם חתום שף סלב בעל שם ומסעדה משלו.

את גלידת קרמל וקראנץ' בטעם פיתה דרוזית יצרה השפית נאיפה מולא. אחרי שהטעם המתוק של הקרמל מתפוגג נשאר בפה אפטר טייסט מרומז של הפיתה, והמרקם הכיפי של הקראנץ' יוצר משחק מעניין כי הוא אינו מתפצח על הלשון אלא מלטף ונמס.

גלידת גן עדן זירו וויסט (צילום: דן פרץ, יחסי ציבור)
גלידת גן עדן זירו וויסט|צילום: דן פרץ, יחסי ציבור

לגלידת חמאת פקאן וגנאש קפה של השף עידו פיינר (עמק בראסרי, רוברטה וינצ'י) יש טעם בולט מאוד של פקאן ואפטר טייסט מעניין של אספרסו משובח, שנשאר בפה ומתפתח למרירות נעימה. השילוב בין המתיקות בעוצמה גבוהה לבין ארומת הקפה גורם לרצות לטעום עוד ועוד מהגלידה הזו.

את גלידת הווניל שבה השפית שיראל ברגר (OPA) שילבה שקדי מיסו קשה לפענח או לפצח. היא לא דומה לשום טעם אחר של גלידה או בכלל של קינוח, ולא מורגשים בה לא המיסו ולא השקדים. יש לה טעם ונילי שטרם הומצאו המילים כדי לתאר אותו.

הגלידה שעליה חתום השף יובל בן נריה משלבת קרם טופו, רוטב קרמל ואורז סושי ויש לה טעם דומיננטי מאוד של קרמל ואפטר טייסט עדין מאוד של אורז, כמו שיישאר לכם בפה אם תיקחו שני גרגירי אורז ותמעכו אותם עם הלשון בחלל הפה במשך הרבה זמן.

בשורה התחתונה, כפי שאפשר להבין מדובר בגלידה לא שגרתית ואפשר להרגיש את זה גם בלי לדעת את הסיפור שמאחוריה ובלי לקרוא את התווית. המרקם שלה חלק אבל לא קרמי כמו של ג'לטו, המתיקות שלה דומיננטית מאוד למרות שימוש במחצית מכמות הסוכר שמכילה כל גלידה אחרת, והמשחק שיוצרים שילובי הטעמים הלא שגרתיים יוצר חוויה בפה. לא בטוח שאפשר להתחבר בקלות לחוויה הזו, אבל אם יש לכם ראש קולינרי, דמיון שפתוח למרחבים חדשים ואתם מחפשים גלידה טבעונית בריאה שגם מביאה איתה מסר של קיימות, זה בדיוק זה.

כדי לטעום את הגלידה הזו, שמגיע אך ורק בפיינטים (דליים) ואת הרווחים ממכירתה אדם זיו מבטיח לתרום לקידום הקיימות בישראל, תצטרכו להזמין אותה בוולט מרקט (אם אתם גרים במרכז) או לחפש אותה בפריזבי אם אתם גרים בכל מקום אחר בארץ. המחיר: 36 שקלים לפיינט (473 מ"ל).