הימורים ובתי קזינו נתפסים כמעוז הגבריות, הקשר היחיד בעינינו שעשוי להיות בין נשים לרולטות הוא בתור הקישוט שמסובב אותן. אולם מחקר רחב שערכה אופטימוב הישראלית בחברות קזינו באירופה מגלה שלמרבה ההפתעה, נשים מהמרות משקיעות בהימורי אונליין סכומים גבוהים ב-20 אחוזים בחישוב שנתי בהשוואה לגברים.

במחקר נותחה פעילות מ-9 מיליון עסקאות שהתבצעו במהלך 2016, בהן הימרו 382 אלף משתתפים ב-11 מותגי קזינו באירופה. המחקר גילה ש-28% מהמהמרים במדינות שנבדקו הן נשים.
אף שמדובר במחקר שניתח פעילות מקוונת של גולשים, ניתן היה לזהות את מינם משום שהנרשמים להימורים אונליין בחברות שנחשבות לחוקיות במדינות אלה, נדרשו לתת פרטים מזהים כמו ת.ז. או דרכונים.


המובילות בייצוג הנשי הן המדינות הליברליות שקיים בהן יותר שוויון מגדרי, וששם תרבות ההימורים מקובלת יותר. מדינות כמו שבדיה (32%) ובריטניה (30%) מובילות את הרדימה, ואחריהן נמצאות איטליה (21%), גרמניה (20%) וספרד (18%) שנחשבות יותר לשמרניות בעולמות ההימורים.

לדברי משה דמרי, מנהל החטיבה האסטרטגית באופטימוב ועורך המחקר, הנתונים מנפצים את הזיהוי המוחלט של הימורים עם המין הגברי וחושפים את החדירה הגוברת של נשים לתחום. "אמנם גברים מפקידים סכום יותר גבוה בכל הפקדה בודדת - 54.14 אירו בממוצע לעומת 38.76 אירו, אך נשים מבצעות יותר פעולות של הפקדות בתדירות גבוהה יותר, וגם אם ההפקדות הן בסכומים קטנים, סכום ההימור השנתי הממוצע שלהן גבוה ב-20% - 1,143 אירו, לעומת ממוצע של 940 אירו בלבד לגברים. בקרב אלו שהפקידו הכי הרבה, הנחשבים ל'מאיון העליון', היו 34% נשים ו-66% גברים. כלומר הדומיננטיות שלהן בהפקדות VIP היא יותר גבוהה מההפקדות הנמוכות. בנוסף, גילינו שנשים שורדות לאורך זמן. בחלוף 120 יום ההסתברות של שחקנית לשרוד גבוהה ב-18 אחוז יותר משחקן".

לדברי דמרי, העובדה שנשים מהמרות בסכומים יותר גבוהים מגברים גרמה לרבים בתעשייה להרים גבה ועשוי להשפיע על מיתוג חברות קזינו מקוונות. "הקמפיינים שהיו נשלחים ללקוחות בדאטה בייס היו אופנסיביים לנשים, אבל הידיעה שנשים הן כוח כלכלי ומשקיעות סכומים גבוהים בהימורים, יכולה להשפיע על שימור הלקוחות, מיתוג וקידום המשחקים, סלוטים של סקס והעיר הגדולה במקום ברצלונה".

אם בתי קזינו שהיו ועודם טריטוריה גברית מובהקת, קזינו אונליין מגשר על פערים מגדריים ומאפשר לנשים גישה קלה וזמינה יותר לעולמות ההימורים. המחקר גילה כי מהמרים משני המינים מעדיפים להמר מהטלפון הנייד בהשוואה למחשב. גם כאן הנשים מובילות עם 59% שימוש במכשיר נייד, לעומת 52% בקרב גברים. מבחינת אופי ההימורים, 30% מהגברים ו-22% מהנשים פעילים במשחקים הדורשים פיתוח מיומנות כמו פוקר או בלאק ג'ק והשאר במשחקי מזל כמו רולטה. במילים אחרות, נשים מעדיפות משחקי הימורים פשוטים יותר כמו סלוט מאשינס.

"אמנם הלקוחות שלנו הם לא מישראל, אך ההנחה שלנו היא שגם בארץ יש בין 20-30 אחוז נשים שמהמרות מכלל האוכלוסייה", אומר דמרי.