כסף
כריסטיאנו רונאלדו במשחק נגד ספורטינג בליגה הספרדית (צילום: ap ,ap)
רונאלדו בליגה הספרדית
|
צילום: ap

רונאלדו מרוויח עבור נייקי 500 מיליון דולר בשנה

היכולת של אחד הספורטאים המפורסמים בעולם להפעיל את מעריציו ברשתות החברתיות מתורגמת למכירות. הרבה מכירות. פוסט אחד מתוזמן היטב באינסטגרם הוביל להכנסות של 5.8 מיליון דולרים

מערכת mako כסף | mako | פורסם 06:58 17.03.17 

שנה גודל אות

מיליארד דולר. זה הסכום שקיבל שחקן הכדורגל המעוטר כריסטיאנו רונאלדו מחברת נייקי עבור חוזה פרסום לכל החיים. למי שמרים גבה על הרצון של נייקי לקשור את עצמה לשחקן לכל כך הרבה שנים, נזכיר כאן רק נתון אחד. אסטרטגיית המדיה החברתית של רונאלדו הייתה שווה לנייקי 500 מיליון דולר רק בשנת 2016.

החלוץ הפורטוגלי הוא אחד השחקנים המצטיינים והבולטים בכל הזמנים  על המגרש. הוא מסוג האתלטים הנדירים שיכולים להצטיין בכל סוג של ספורט אותו הם יבחרו ובחירתו בכדורגל הביאה אותו להישגים רבים. עוד מהימים ששיחק במדי מנצ'סטר יונייטד ועד שהגיע למעמדו בריאל מדריד כמלך השערים של הקבוצה וליגת האלופות כולל זכיות היסטוריות בפרס כדור הזהב שלוש פעמים. 


תשלום על משחק כדורגל הוא רק חלק מההכנסות של השחקן. על פי מגזין פורבס רונאלדו הרוויח רק בשנת 2016 לבדה 56 מיליון דולרים מהמועדון בו הוא משחק ועוד 32 מיליון דולרים מפרסום מוצרים שהוא בוחר להיקשר אליהם.

חלק ניכר מהסכום הזה מגיע, כאמור, מחברת נייקי, ענקית ההלבשה וההנעלה שחתמה עם רונאלדו חוזה פרסום לכל החיים בסכום של מיליארד דולר. הסכום האגדי לא נקבע סתם כך. רונאלדו מגיע ל-262 מיליון אנשים באמצעות ערוצי המדיה החברתית שלו. בעמוד המעריצים שלו בפייסבוק הוא מחזיק במספר שיא של 120מיליון עוקבים, בטוויטר, 50 מיליון ו-92 מיליון איש עוקבים אחריו באינסטגרם.

When a team and nation believe, anything is possible. #SparkBrilliance #justdoit

A post shared by Cristiano Ronaldo (@cristiano) on


בשנה שעברה רונאלדו פרסם 347 הודעות בווריאציות שונות הנושאות או קשורות למותג נייקי. אלו, בתורן זכו ל-477 מיליון אינטראקציות הכוללות תגובות שיתופים וכמובן - לייקים.

על פי ההערכות ההתקשרות עם כוכב ריאל מדריד הניבה לנייקי בשנת 2016 הכנסות שיא של 500 מיליון דולרים מנכסי המדיה החברתית של השחקן.

אחת ההודעות המצליחות ביותר מבחינת נייקי, על פי פורבס, היה מסר Instagram הקיץ של רונאלדו לאחר הזכייה ההיסטורית של נבחרת פורטוגל ביורו 2016. התמונה הזו ממחישה יותר מכל את השווי של רונאלדו לחברה. 1.7 מיליון תגובות ו-12,750 הערות הניבו לחברת נייק על פי ההערכות 5.8 מילון דולרים.

מה זה משנה מי משחקן יותר טוב?

שווי המדיה החברתית של שחקני הכדורגל נגזר מהצלחותיהם במגרש. רונאלדו, שמהווה חלק בלתי נפרד מריאל מדריד והעלה את קבוצתו לזכיות היסטורית בליגת האלופות וביורו במדי נבחרת פורטוגל שווה הרבה יותר מיריבו המר ליאונל מסי המשחק בנבחרת ברצלונה ומפרסם את חברת אדידס.

A post shared by Leo Messi (@leomessi) on


 

ערך המדיה החברתית של מסי שווה לחברת אדידס "רק" 53.5 מיליון דולר בגלל העובדה שנבחרת ארגנטינה בהנהגתו של מסי לא הגיע השנה להישגים מרשימים כמו נבחרת פורטוגל מה שגרם לפחות אינטראקציות עם המעריצים במדיות השונות ולפיכך לפחות כסף לחברה המפרסמת.

נכון להיום, רק שלוש נקודות מפרידה בין ברצלונה לריאל מדריד בחלק העליון של הטבלה בליגת האלופות, נראה ששתי החברות- נייקי ואדידס יתעניינו יותר בביצועי העונה של מסי ורונאלדו מאשר האוהדים שלהם.