נפתלי בנט

דוברת שר החינוך מסרה: "אנחנו לא מגיבים לנושא".

איילת שקד

דובר שרת המשפטים הפנה אותנו לראיון שהעניקה שקד בשבוע שעבר לתכנית "מהדורה ראשונה" עם עופר חדד. בתכנית התייחסה שקד לפרשה ואמרה כי מתוקף תפקידה כשרת משפטים היא מנועה מלדבר על פרטי חקירה. בנוגע ליחס לו זכתה מ"ידיעות אחרונות" אמרה שקד: "אני חושבת שאני עובדת קשה ולכן עיתונות שהיא עיתונות אובייקטיבית מסקרת את העבודה שלי. זאת לדעתי התמונה. זה בניגוד, דרך אגב, לעיתונים מסוימים ששם דווקא הפעילות שלי לא מופיעה. יש כמה עיתונים שהשיקולים שלהם הם לא בהכרח ענייניים נטו ואני מאוד אשמח אם הפרשה הזאת תשים לתופעה הזאת סוף". שקד לא התייחסה לחלקו של נוני מוזס בפרשה.

אביגדור ליברמן

דוברו של שר הביטחון הפנה אותנו לדברים שאמר בפתיחת ישיבת סיעת "ישראל ביתנו" בשבוע שעבר: "לגבי החקירה, אין לי שום מידע מעבר למה שאני שומע בתקשורת, לכן אני מניח שכולנו נמתין ונחכה לממצאים ואני חוזר ואומר שבחברה הדמוקרטית מי שיכול לקבוע האם בן אדם אשם או זכאי, עם כל ההערכה לתקשורת, זה רק בית המשפט ולא העיתונאים ולא התקשורת. אני חושב שממהרים פה קצת, אין חכם כבעל ניסיון, אני יכול להגיד לך שמכל מה שאני רואה, גם לגבי כתב האישום, הייתי מציע שלא תמהרו. אני לפחות לא מתרשם מן העובדות שהיו בתקשורת שזה מחייב בכלל הגשת כתב אישום, אבל אני לא מכיר את העובדות לאשורן ולכן אני מציע שנמתין.... אני מכיר את כל עורכי העיתונים, מפעם לפעם אני נפגש עם העורכים של התקשורת האלקטרונית, הכתובה, אתרי האינטרנט מטבע הדברים כי אני הרבה שנים במערכת ולא שום דבר מעבר לזה".

יאיר לפיד

הדוברת של יו"ר יש עתיד הפנתה אותנו לתשובה שנתן בנושא בצ'ט לייב שקיים עם גולשים בפייסבוק ביום חמישי.

נציין כי בצ'ט התייחס לפיד לשאלה "איך משקמים את אמון הציבור בתקשורת", אך לא התייחס באופן קונקרטי לנוני מוזס ול"ידיעות אחרונות". גם לאחר שציינו זאת בפני הדוברת, התשובה נשארה בעינה.

ציפי לבני

הדובר של יו"ר התנועה מסר כי לבני התבטאה בנושא מספר פעמים: היא התראיינה בנושא בתכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי בגלי צה"ל, שם אמרה בין היתר כי "הפרסומים משיחת מוזס-נתניהו הם מקוממים"; וכתבה על הפרשה בעמוד הפייסבוק שלה. עוד מסר הדובר כי לבני תתראיין הערב לגלי צה"ל, וייתכן שתדבר שם על הנושא.

נציין כי בפוסט המדובר לבני לא מתייחסת לנוני מוזס ול"ידיעות אחרונות".

שלי יחימוביץ'

הדוברת של חברת הכנסת הפנתה אותנו לדברים שכתבה ביום שישי האחרון בניוזלטר אותו היא שולחת לעוקביה ולראיון שהעניקה לתכנית "המטה המרכזי" בערוץ 10 אתמול בערב.

בניוזלטר כתבה יחימוביץ' באשר ל"ידיעות אחרונות": "סביב חוק 'ישראל היום' (...) המערכת הפוליטית היתה הזנב המכשכש של ידיעות אחרונות וישראל היום". בדבריה היא תוקפת את נתניהו, את "מי שהובילו את חוק ישראל היום בידיעה שיתוגמלו בידי ידיעות אחרונות" ואת מרים אדלסון (אשתו של שלדון אדלסון), אך לא התייחסה לנוני מוזס.

גם בתכנית "המטה המרכזי" לא התייחסה יחימוביץ' לנוני מוזס. בתשובה לשאלה על יחס מועדף לכאורה שזכתה לו ב"ידיעות אחרונות" אמרה יחימוביץ': "אני מעולם לא סיפקתי שירותים לשום עיתון, ובאיזשהו שלב חלחלה בי התובנה שאין לי עיתון, אני פוליטיקאית בלי עיתון". כשנשאלה אם ידעה שיש "רשימות שחורות" בעיתון, אמרה: "לא ממש".

סתיו שפיר

לאחר שגיא רולניק ציין ב"TheMarker" ביום שישי את שמה של שפיר בין הפוליטיקאים שלא התבטאו בנוגע לתמלילי השיחה בין מוזס לנתניהו, פירסמה בשבת חברת הכנסת פוסט ארוך, בו כינתה את נתניהו "ראש ממשלת המאפיה הראשון". בנוגע למוזס כתבה שפיר: "ההקלטות חושפות את הקלות המפחידה שבה סוחרים ראש הממשלה ואחד המו״לים הגדולים בישראל ביכולת שלנו, האזרחים, לדעת באמת מה קורה כאן. שני אנשים שאחריות עצומה על עתיד המדינה מוטל על כתפיהם מוכנים למכור אותו בתמורה לכוח אישי".

מירי רגב, יצחק הרצוג וחיים רמון

תגובותיהם של שרת התרבות והספורט רגב, יו"ר המחנה הציוני הרצוג והשר לשעבר רמון טרם התקבלו.