העיתון הטוניסאי "L'Audace" פירסם על שערו איור בנוסח שערו האחרון ומעורר המחלוקת של העיתון הצרפתי "שארלי הבדו". באיור מופיעה דמותו של יהודי (חובש כובע עם מגן דוד, פאות מסתלסלות מראשו) המחזיק בידיו את השלט "גם אני עזה". דמעתו הבודדה של הנביא מוחמד ב"שארלי הבדו" הפכה לים של דמעות בתשובה הטוניסאית. מעל לדמות היהודי מתנוססת הכותרת "הכל נסלח", שהייתה גם הכותרת במקור הצרפתי.


"L'Audace" ("תעוזה") התפרסם בפריז כירחון בין השנים 1994 ל-2007. לאחר המהפכה בטוניס ב-2011 הוא החל להתפרסם במדינה אחת לחודשיים. העיתון חשף בעבר גילויי שחיתות במשטר ובמשפחת הנשיא לשעבר זין אל עאבדין בן עלי. מייסד העיתון, סלים באגה, נעצר מספר פעמים בעבר.

גיליונו האחרון של "שארלי הבדו" - הגיליון הראשון שראה אור לאחר הטבח במערכת העיתון - עורר סערה בעולם הערבי לאחר שהציג שוב את דמותו של הנביא מוחמד. נשיא אפגניסטן כינה אותו "מעשה חסר אחריות", וראש ממשלת עיראק טען כי "מילים פוגעניות עלולות להוביל לשפיכות דם נוספת". אזרחים נפצעו ונהרגו במהלך הפגנות אלימות בפקיסטן ובניגריה.

השער לאחר הטבח - מוחמד מזיל דמעה (צילום: רויטרס)
שערו של "שארלי הבדו" לאחר הפיגוע|צילום: רויטרס
גם בישראל עורר הגיליון מחאה, לאחר שרשת "סטימצקי" הודיעה כי תמכור אותו באירוע מיוחד. ארגונים ופוליטיקאים ערבים התקוממו נגד המעשה. ח"כ מסעוד גנאים כתב לראש הממשלה נתניהו כי "המדינה ורשת ההוצאה לאור יהיו אחראיות לתוצאות". בתגובה ביטלה "סטימצקי" את המכירה הפומבית. שר החוץ אביגדור ליברמן קרא לפעיליו לרכוש את הגיליונות ולחלק אותם לציבור. 550 גיליונות הוצעו לבסוף למכירה באמצעות האינטרנט ונחטפו בתוך שבע דקות בלבד.

עוד ב-mako תרבות: