במרץ 2015, במהלך כנס הרדיו השנתי FM+ של המרכז הבינתחומי, עלתה מאיה קוסובר, חברה בצוות הפודקאסט "סיפור ישראלי", והציגה את סיפורם של טל ועמיר. שני גברים, אוהבים, זוג. השניים החליטו להקים משפחה והטכנולוגיה היא זו שפתרה את המכשול שמציבה הביולוגיה. הם יצאו למסע חוצה ארצות ויבשות שבסופו שתי נשים פונדקאיות נושאות שני הריונות ושני גברים יהפכו להורים, הורים לשלישיה.

הסיפור הוצג במסגרת תחרות "הפיץ'" ליצירת פודקאסטים מקוריים בעברית (תחרות שנפתחת שוב ממש עכשיו, פרטים למטה). הרעיון של קוסובר וחברי "סיפור ישראלי" היה לייצר "יומן רדיופוני" שמלווה את בני הזוג מהרגע שבו קיבלו את החלטה, דרך הלבטים, הקשיים, הפחדים וההתרגשות. כמו כל סיפור טוב, הוא כלל טוויסטים רבים בעלילה (לא נספיילר' רק נספר שהפודקאסט המלא ישודר כאן ב-mako בקרוב). אבל טוויסט אחד הם באמת לא יכלו לצפות והוא קרה דווקא ליוצרי הפודקאסט.

בזמן שקוסובר הציגה את הסיפור – שיתברר כרעיון הזוכה בתחרות - בפני באי הכנס, ישב בקהל לא אחר מאשר רוברט קרולביץ', אחד משני יוצרי הפודקאסט הפופולארי "רדיולאב" ומי שהגיע לכנס כאחד הנואמים המרכזיים. קרולביץ' התרשם מהחבר'ה המקומיים והזמין אותם לארוחת ערב. ספק אם באותו רגע, כשהקשרים רק החלו להירקם, הם ידעו שסיפורם של טל ועמיר יהפוך לשיתוף פעולה בינלאומי וראשון מסוגו בין "סיפור ישראלי" לאחד הפודקאסטים הפופולאריים בעולם. הפרק "Birthstory" בגרסתו האנגלית כבר עלה ואף נבחר לאחד מ-50 הפודקאסטים הטובים ביותר של 2015 במגזין אטלנטיק. הגרסה העברית תעלה בקרוב כאן ב-mako. בינתיים אתם מוזמנים להאזין לטיזר מתוכו:

רוצים להשתתף בתחרות הפיץ'?

שנת 2015 היתה בפי רבים "שנת הפודקאסט". עם הצלחה מסחררת של פודקאסטים כמו "סריאל", WTF של מארק מארון ו"רדיולאב" כמובן, ועלייה עקבית בחשיפה לפודקאסטים מקומיים כמו "סיפור ישראלי" ו"עושים היסטוריה" – קשה להתעלם מהאימפקט של המדיום הרדיופוני החדש-ישן.

מאיה קסובר (צילום: ענת מזור,  יחסי ציבור )
קסובר בהענקת הפרס|צילום: ענת מזור, יחסי ציבור

ביום שני ה-7.3 תיערך במסגרת כנס FM+ של בית הספר לתקשורת סמי עופר במרכז הבינתחומי, תחרות נוספת של "הפיץ'" - תחרות פודקאסטים מקוריים בחסות מכון דניאל פרל לעיתונות בינלאומית. אנו מזמינים את הקהל להציע רעיונות לפודקאסט ברוח המכון, המקדם כבוד הדדי והבנה בין תרבויות באמצעות דיאלוג, עיתונות חופשית ומוזיקה. לזוכה יוענקו 3,000 שקלים וחשיפה ב-mako. את הרעיונות ניתן להגיש עד ה-14.2  כאן או במייל.