אחרי שניקי מינאז' ומיילי סיירוס הפכו את הישבן לסמל פמיניסטי וקים קרדשיאן לקחה את העירום הפרונטלי לדרגת אמנות, מגיע תורן של הנשים מן היישוב להשמיע את קולן בנוגע למאבק על דימוי הגוף הנשי. הטריילר הרשמי הראשון ל-"Free The Nipple" מציב לראשונה את תנועת האקטיביזם הפמיניסטית על המסך הגדול, עם כל מה שהחברה הפוריטנית באמריקה לא אוהבת לראות בגודל אמיתי.

המושג Free The Nipple (שחררו את הפטמה) נולד בדצמבר האחרון כשמיילי סיירוס צייצה תמונה של עצמה מחזיקה בפטמה מלאכותית עם הכיתוב Free The Nipple. הקצ''פרייז הפך למוטו המאבק של נשים בארצות הברית כנגד החוק האוסר על נשים לחשוף חזה בציבור, אך מתיר זאת לגברים. הבמאית לינה אסקו ליוותה את נשות התנועה והחליטה להפוך את סיפורן לסרט מוקומנטר.

עלילת הסרט עוסקת בחבורת נשים מניו יורק שנוהגות לפשוט בעירום על מתחמים ציבוריים כהתרסה בפני החוק הלא שוויוני. אסקו עצמה מתארת את הסרט כמחקר של הסתירות בחברה המודרנית, שמאדירה מעשי אלימות ורצח, אבל מצנזרת את גוף האישה. "תמיד הפריעה לי העובדה שנשים וגברים לא נשפטים באותה צורה", סיפרה אסקו ל-EW, "זה לא עניין של טופלס, זה עניין של שוויון".

הצנזורה על גוף האישה מתוחזקת על ידי כמה מהגופים החזקים בארה"ב, ביניהם המועצה האמריקאית לקולנוע, המועצה הפדרלית לפיקוח על התקשורת וכמעט כל הרשתות החברתיות הגדולות. ב-35 ממדינות ארצות הברית הנקה פומבית מנוגדת אף היא לחוק. אסקו קיבלה אישור לצלם כמה מהסצנות בסרט בוול סטריט ואתרים איקוניים אחרים בעיר, אחרי מאבק ממושך, אבל גם היא לא מצפה שכל נשות העולם יצטרפו לתנועה.

free the nipple (צילום: צילום מסך מתוך youtube)
התעקשו לצלם ברחובות ניו יורק. כוכבות הסרט|צילום: צילום מסך מתוך youtube
"אנחנו עושות כאן משהו שיש לנו תשוקה לגביו, יש כוח בגוף הנשי כשהוא מוצג לעיני כל בלי בושה. אם אנשים רוצים להצטרף אלינו? נהדר, אבל אם לא זה גם ממש בסדר". הסרט צפוי לצאת לבתי הקולנוע בארצות הברית ב-12 בדצמבר.