ילדי שנות התשעים, כמו כותב שורות אלה, כבר רגילים לגלות שכל מה שחשבנו על העולם היה שקר, אבל את הידיעה הבאה אנחנו כמעט מכחישים. "מלך האריות", הסרט המצליח של דיסני נחרט בזיכרוננו כבר מגיל צעיר, וכולם זוכרים את העלילה: מלך האריות מופאסה מגדל את בנו סימבה ומכין אותו לרשת את מקומו. התכניות משתבשות כשאחיו של המלך, אריה מרשע ושחור זקן, כורת ברית עם הצבועים הנכלוליים ורוצח את מופאסה. סקאר משכנע את אחיינו סימבה שהמוות של אביו היה באשמתו, מה שגורם לגיבורנו לצאת לגלות ארוכה, ולדוד הרשע לתפוס את כס המלכות. לאחר שגדל להיות אריה בוגר וחסון, סימבה חוזר לארצו, שגוועה לה לאחר שנים תחת שלטונו האכזר של סקאר, מדיח את דודו ומחזיר לעצמו את המלוכה שנגנבה ממנו.

עלילת הסרט מבוססת באופן רופף על המחזה "המלט" – שם האחרון חושד שדודו רצח את אביו ומתלבט במשך כל המחזה האם לנקום ולהרוג אותו (בקיצור, פחות "האקונה מטטה" ויותר נאומים חופרים, אבל אותה עלילה בעיקרון). עד כאן הכל טוב ויפה - המלט, אריות, סכסוך משפחתי, רצח אחים – אך כעת מסתבר שהכל היה שקר, או לפחות פרט אחד מרכזי: סקאר ומופאסה בכלל לא היו אחים, או לפחות כך טוענים יוצרי הסרט.

בראיון משותף של הבמאי רוב מינקוף ומפיק הסרט דון האן לאתר "HelloGiggles", השניים חשפו את התגלית והסבירו כי בטבע אין באמת אריות שהם אחים. המפיק התייחס להיררכיה החברתית המקובלת בלהקות אריות, והסביר את הגילוי המרעיש: "בזמן עשיית הסרט דיברנו על העובדה שככל הנראה אין לסקאר ומופאסה הורים משותפים. הדרך שבה אריות מתנהגים בטבע... כשהאריה הזכר מזדקן, אריה נודד אחר מגיע והורג את ראש הלהקה. זה מכניס את הלביאות לייחום, האריה החדש והצעיר הורג את המלך ואז הוא הורג את כל התינוקות. עכשיו הוא האריה החדש שמנהיג את הלהקה".

לא רק שהתגלית החדשה לא מסתדרת עם ההקבלה ל"המלט", היא גם סותרת רגעים ספציפיים בסרט – כשמופאסה נופל מהצוק הוא קורא לרוצחו: "סקאר, אחי, עזור לי!". ככל הנראה מדובר ב"אחי" המקובל לומר לחברים ומוכרים בקיוסק, ולא אמירה המצביעה בהכרח על קרבת דם. המפיק האן המשיך והסביר איך ייתכן שסקאר היה חבר בשבט, ולא אריה נודד כפי שנהוג בטבע: "תמיד היה לנו את הקטע הזה של 'איך יש לך את שני האריות האלה?'. מדי פעם אתה יכול למצוא להקות שיש בהם שני זכרים, ואז אתה מקבל דינמיקה מעניינת, שהם לא שווים [מכיוון שאין להם את אותם הורים - א"ר]. אחד מהאריות תמיד נמצא קצת בצד, בשוליים".

לא ברור למה החליטו להפיל עלינו את כל הידע הזואולוגי הזה, כשחשבנו שמדובר בכלל בעיבוד למחזה של שייקספיר. בכל מקרה, נראה שליוצרים היה מאוד חשוב להציג את ממלכת החיות בצורה אמינה (עם קוף שמנהל את הטקסים של האריות, ממש כמו בטבע). האן סיכם את דבריו ואמר: "ניסינו להשתמש באמת של החיות האלה כדי לבסס את הסיפור, אז גם הבנו שסקאר ומופאסה לא באמת יכולים להיות מאותו מאגר גנים. למעשה, זה מה שסקאר בעצמו אומר. יש לו שורה, הוא אומר 'אני מהקצה הרדוד של מאגר הגנים', כשהוא מדבר עם מופאסה, כשמופאסה כועס על זה שהבריז מטקס ההכתרה של סימבה". בסדר, תגידו מה שתגידו - אנחנו מעדיפים לזכור את הסרט כפי שהכרנו אותו עד היום, ולו כדי לא לדמיין את מופאסה כמישהו שקורא לאנשים שהם לא אח שלו "אחי".

mako תרבות בפייסבוק