1. גרהאם מור לא הומו! (לא שיש בזה משהו רע)

זה די פשוט: אם אדם כותב תסריט (זוכה אוסקר) על אדם שהתאבד בגלל יחס החברה להומוסקסואלים, ואז עולה לבמה ומספר על המשבר שחווה בילדותו ועל ניסיון ההתאבדות שנכשל, וקורא לצעירים בכל העולם להרשות לעצמם להיות מוזרים ושונים - ובכן, אין ספק שמדובר בהומו שמעודד הומואים אחרים לא להתבייש בנטייתם המינית. וכשהאדם הזה זוכה באוסקר ונושא נאום סוחף כל כך, הוא לא סתם גיי. הוא גיי אייקון.

אז זהו, שלא. אבל גרהאם מור, התסריטאי של "משחק החיקוי", טוען שהוא בכלל לא גיי. בריאיון שהתקיים לאחר הטקס סיפר התסריטאי שניסה להתאבד בגיל 16 כי סבל מדיכאון. "זה אחד מהדברים שמשכו אותי לדמות של אלן טיורינג", אמר מור, "אני חושב ששנינו הרגשנו מוזרים מסיבות שונות". מור כנראה לא ממש התאמן על הנאום בבית, כי נראה שאף אחד לא האמין לרגע שהתסריטאי הוא סטרייט. פייר? אנחנו עדיין מתקשים לעכל את זה.

2. האקדמיה נגד ג'ואן ריברס: סיבוב שלישי

היעדרותה של ג'ואן ריברס מסרטון "לזכרם" של טקס האוסקר כבר נדונה ברשת ארוכות (כולל ההסבר הלא מרשים של האקדמיה), אבל אף אחד לא הגיב בכזו לויאליות כמו ג'וליאנה רנסיק - הקולגה של ריברס ל"משטרת האופנה". במהלך שידור הפרק המיוחד לסיקור השטיח האדום, שיתפה רנסיק את מחשבותיה על חברי האקדמיה כשהיא חושפת שתי אצבעות משולשות למצלמה. ההצהרה רק הלהיטה את חברי הפאנל, שמיהרו לפרגן לריברס המנוחה. רנסיק עצמה סירבה להגיב להתבטאות.

ג'וליאנה רנסיק
ג'וליאנה רנסיק

3. ציפורים בוכות בסתר

חוץ מלא להבין את גרהאם מור ולהתעלם מג'ואן ריברס, האקדמיה גם פגעה השבוע במייקל קיטון. אדי רדמיין אולי זכה בצדק בפרס השחקן הטוב ביותר עבור "התיאוריה של הכל", אבל זה לא הופך את רגע ההפסד של כוכב "בירדמן" לנעים יותר. בטח לא אחרי שנתפס בעדשת המצלמה כשהוא מסתיר במקטורנו את מה שנראה כנאום ניצחון שייגנז לעד. בכינו כמו דייויד אוילואו אחרי שיר של ג'ון לג'נד.

4. "אימה אמריקאית" נפרדת

"אימה אמריקאית" נפרדה השבוע מהשחקן בן וולף, שהשתתף בעונתה האחרונה. וולף, בן 34, נהרג בתאונת דרכים לאחר שמכונית פגעה בו בזמן שחצה את הכביש. וולף גילם את דמותו של מיפ בשלושה מפרקי "אמה אמריקאית: פריק שואו", והגיח גם בתפקידי אורח בעונות הקודמות. ריאן מרפי, יוצר הסדרה, צייץ לזכרו.

5. חמישים גוונים של עור כחול

"חמישים גוונים של אפור" הוא המתנה שלא מפסיקה לתת לנו על מה לדבר. לפעמים מדובר בחדשות מזעזעות (ראו התקיפה המינית שביצע סטודנט בשיקגו בהשראת הסרט), אבל לפעמים מדובר דווקא בסיפורים משעשעים כמו זה של השחקנית כריסטי קרלסון רומנו. רומנו בת ה-30 לא חיבבה את הסרט, כמו גם את הספר עליו הוא מבוסס. "הם מתייחסים לעניין ההסכמה כאילו מדובר באזור האפור, בעוד שלמעשה זה שחור ולבן", הסבירה השחקנית בראיון ל"יו. אס. וויקלי". רומנו הייתה בטוחה שאמריקה כולה תחשוב כמותה – כל כך בטוחה, שהיא התערבה על כך עם בעלה. העונש למפסיד – לעמוד במרפסת הבית בניו יורק הקפואה בבגדים תחתונים.

השבוע הגיע רגע ההשפלה.

6. סקס, סמים ופאואר ריינג'רס

אדי שנקר, מפיק סרטים שמתמחה בסרטים למבוגרים בלבד, אוהב לקחת שחקנים מפורסמים ולהשתמש בהם באדפטציות אפלות של סרטי קומיקס ואקשן. הפעם החליט שנקר, ביחד עם הבמאי ג'וזף קאן, לחרב (או להציל, תלוי איך מסתכלים על זה) את "פאואר ריינג'רס", וגייס לטובת העניין את ג'יימס ואן דר ביק ("דוסון קריק") ואת קייטי סאקהוף ("באטלסטאר גלקטיקה"). מי שקיווה ש"POWER/RANGERS" יתפתח לפיצ'ר באורך מלא צפוי להתאכזב - שנקר כבר הבהיר שאין בכוונתו להפיק גרסה ארוכה יותר. תסתפקו ברבע השעה המופלאה הזאת.

וכדאי שתעשו את זה מהר, אגב. המפיק חיים סבן - בעל הזכויות על ה"פאואר ריינג'רס" - כבר התחיל "להציק" לקאן, לטענתו של הבמאי, ולהביא להסרתו מאתר "vimeo" (אך לא מיוטיוב). קאן, כך נראה, לא מתכוון לוותר. גו גו, פאואר ריינג'ר שכמוך.


7. שירות לציבור

שאלו אותנו השבוע מי היו הבחורות שרקדו עם בובות הלגו על במת האוסקר. אז תכירו: טיגן אנד שרה. תהנו.