עשרה ימים לפני עליית "וונדר וומן" לאקרנים, אפשר כבר להכריז בזהירות: גל גדות שיחקה אותה. בימים האחרונים התקיימה שורה של הקרנות מקדימות פרטיות בארה"ב לטובת קידום הסרט בקרב גופי תקשורת, כאשר את סוף השבוע האחרון בילתה גדות, יחד עם הבמאית פאטי ג'נקינס ושאר חברי הקאסט בסבבי ראיונות למאות עיתונאים מרחבי העולם, שהגיעו ללוס אנג'לס להתרשם מהכוכבת העולה והבלוקבאסטר הפוטנציאלי.

לאחר הקרנת טרום הבכורה, שכבר התקיימה בשנגחאי בשבוע שעבר, בחמישי הקרוב תעלה גל גדות על השטיח האדום בהוליווד לבכורה החגיגית הרשמית של הסרט - אז גם יתחילו לזרום הביקורות הפורמליות. אבל רשמים ראשוניים כבר יש והנה הם.

אז איך "וונדר וומן"? בשורה התחתונה - טוב מאוד.

הסרט נבנה מההתחלה כמבט לאחור, לפרק הראשון בחייה של גיבורת העל הגדולה ביותר שידע הז'אנר (אך מעולם לא זכתה לכבוד קולנועי ראוי), ומביא את סיפור הרקע של דיאנה, הנסיכה מהאמזונס - איך גדלה בחיק נשים חזקות שטיפחו אותה להיות לוחמת עשויה ללא חת, והכל בגרדרובה המינימלית המחמיאה שכבר ראינו משלטי החוצות – כולל לאסו האמת הזהוב.

סצנות האקשן של ההכשרה שלה מתחילות די מוקדם כשהמנטורית שלה מלמדת אותה את רזי הקרב, והופכות כצפוי למוטיב המרכזי של הסרט בכוריאוגרפיה מרשימה אך מלאת חן שגדות מבצעת באופן מאוד משכנע. את יכולות האקשן גדות מאזנת בהמשך עם האידיאלים התמימים והרכים של הדמות, המוציאים ממנה אלמנטים נוספים המעשירים את הדמות שהגיעה לעולם חדש שלא הכירה, כמו אריאל ב"בת הים הקטנה", ומתאימה עצמה למציאות בליווי הומור קליל בסגנון אלייזה דוליטל שלומדת גינונים חברתיים חדשים.

אם ז'אנר סרטי גיבורי העל החל לאחרונה להתאפיין בהתפתחות וזליגה קריאייטיבית מכוונת לז'אנרים אחרים - כמו "דדפול" מלא ההומור השחור והסרקזם או "לוגאן: וולברין" שהלך לכיוון אפל בהשראת סרטי מערבונים - אפשר לומר ש"וונדר וומן" הוא גם אפוס דרמטי המגולל את עלייתה של הגיבורה בצל "המלחמה שתשים קץ לכל המלחמות" - כפי שכונתה בשעתו מלחמת העולם הראשונה, בעשור השני של המאה הקודמת. יש מעט מן המשותף עם הסרט הראשון של "קפטן אמריקה", שגם התעסק בגיבור וימיו כחייל במהלך מלחמת העולם השנייה, אך ב"וונדר וומן" הסוגיה מטופלת יותר בקפידה, בזכות הבמאית.

מבלי להרוס את העלילה או לעשות חלילה ספוילרים, נציין שמרבית הדינמיקה עליה נשענת הדרמה הנבנית בסיפור היא בין גדות לכריס פיין, המגלם טייס קרב אמריקאי שעובד כמרגל עבור בעלות הברית במערכה באירופה, ונקלע להיכרות בלתי צפויה עם דיאנה, שמובילה את השניים להרפתקאה שבסופה תתעמת עם הנבל המרכזי. הסצנות בין גדות ופיין מלאות כימיה, הומור ורגש, שמוסיפים לחיבור בין השניים ככל שהעלילה מסתעפת ומעצימים תימות רבות שללא ספק היו אג'נדה מודעת של הבמאית ג'נקינס.

גל גדות על סט
סצנות מלאות כימיה, הומור ורגש שמוסיפים לחיבור בין השניים. גדות ופיין|צילום: צילום מסך

דיכוטומיות בין מלחמה לשלום, אהבה לשנאה, גברים לנשים - כל אלה שזורים בצמיחתה של וונדר וומן ובמסעה להכיר בכוחותיה העל-טבעיים ובהבנה מה היא רוצה לעשות איתם בעולם הקשה אליו היא נחשפת לראשונה. על כל אלה מנצחת ביד רמה גל גדות בתפקיד מרשים, קל וחומר בכל הקשור לייצוג נשי. בקלות אפשר כבר לקבוע שאיכות הסרט גבוהה הודות לה ולג'נקינס.

תאגיד סרטי גיבורי העל של "DC קומיקס" עדיין לא הצליח להוכיח את עצמו בצורה שתשווה למתחרים ב"מארוול" על שלל "הנוקמים" ונגזרותיהם. בשנה שעברה עלו לאקרנים שני סרטים עתירי תקציב - "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" ו"יחידת המתאבדים" (מעיין קונטרה ל"שומרי הגלקסיה") - שאמנם השיגו רווחים נאים בקופות (אף שממש לא היו קרובים לרף מיליארד הדולרים שהציבו ארבעה סרטי מארוול), אך נקטלו בביקורות.

למעשה, אחד הדברים החיוביים הבודדים שהיו משותפים לרוב הביקורות הלא חיוביות על "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" היה ההיכרות הראשונה והקצרה עם וונדר וומן של גדות, שזכתה לשבחים ועוררה סקרנות באשר לסרט העצמאי בכיכובה. היא קיבלה זמן מסך מועט שנועד בעיקר להציג אותה לראשונה, ולשמש כטיזר לסרט הסולו שיעלה בשבוע הבא ולסרטי "ליגת הצדק", שהראשון מביניהם יעלה בסתיו הבא.

מבחן האש הקריטי של "וונדר וומן" לא רק מגיע אחרי שתי החוויות הקולנועיות של שני סרטי "DC קומיקס" האחרונים שגרמו לרבים להטיל ספק 'איך בכלל יראה הסרט של גיבורת העל שהרוויחה את לחמה דיו כדי לקבל סרט ונוכחות מכובדת על המסך הגדול', אלא גם כשהוא מתהדר בהימור על כוכבת מתחילה, גדות.

פוסטר
בקיצור, לא רואה אותם ממטר. מתוך "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק"|צילום: יחסי ציבור

התחזיות מהשבוע שעבר לגבי סוף השבוע הראשון של "וונדר וומן", שיעלה בישראל בצמוד לעלייה המסקרנת בארה"ב, מדברות על צפי שינוע בין 65-75 מיליון דולר בהכנסות בוויקנד הפותח. מדובר בנתון מרשים, נוכח כל הסייגים, שצפוי להיות דומה להשקות של המתחרים עם "תור" ו"קפטן אמריקה". בנוסף, אף כי קהל היעד המיידי של אולפני האחים וורנר הוא קהל צעיר (גילאי 25 ומטה) של חובבי ז'אנר גיבורי העל, התחזיות מצביעות על כך שיש גם עניין רב בקרב גילאים מבוגרים יותר, וכמובן נשים, בהתחשב שמדובר בגיבורה נשית.

יתרה מכך, "וונדר וומן" תלוי בפרק החמישי בסדרת סרטי "שודדי הקאריביים" שעולה בסוף השבוע הקרוב, ואם יהפוך להצלחה קופתית - ייתכן וישפיע גם על הפתיחה בשבוע הבא. ומן הצד השני, הוא תלוי גם בהשקה של "המומיה" המחודש בו מככב טום קרוז, שעולה לאקרנים שבוע לאחר מכן ובהינתן הצלחה של "וונדר וומן" היא תתמודד איתו על המשך דרכה בשבוע השני – ורק אז תתבהר סופית התמונה, האם מדובר בהצלחה קופתית. אך אם שופטים על פי מבחן הבאזז הראשוני של סבב המבקרים הראשון, שמחזק את הטענה שמדובר בסרט טוב שלא צפוי להיתקל במשוכה של שני סרטי DC הקודמים - נקודת הפתיחה של "וונדר וומן" היא מאוד טובה ואין פלא שהמפיקים כבר מדברים על סרט המשך.

mako תרבות בפייסבוק