שוברי הקופות ההוליוודיים ממשיכים לגבות קורבנות - לאחר מות הפעלולן על הסט של "המתים המהלכים" לפני מספר שבועות והפציעה של טום קרוז בסוף השבוע האחרון, גם צילומי הסרט "דדפול 2" נעצרו בגלל תאונה טראגית. במהלך פעלול אופנוע שלא צלח, נהגת פעלולים בשם ג'וי האריס איבדה שליטה על האופנוע שלה, התרסקה לתוך דלת זכוכית ומתה תוך זמן קצר. האריס פרסמה את עצמה כנהגת מרוצי הכביש האפרו-אמריקאית הראשונה, וזה היה סרטה הראשון כנהגת פעלולים.

ג'וי האריס, הפעלונית שנהרגה בצילומי דדפול (צילום: מתוך instagram)
ג'וי האריס, הפעלונית שנהרגה בצילומי דדפול|צילום: מתוך instagram

האריס הייתה ככל הנראה הכפילה של זאזי ביטס בדמותה של המוטאנטית דומינו, ועל פי האתר "דדליין", היא לא לבשה קסדה בזמן הצילום מכיוון שדמותה בסרט אינה חובשת אחת. משטרת ונקובר, שם התרחשה התאונה, יצאה בהצהרה בעקבות המקרה: "משטרת ונקובר יכולה לאשר שנהגת פעלולים מתה על הסט של 'דדפול' במהלך ביצוע פעלול על אופנוע. אנשי משטרה בוחנים את אתר התאונה כדי לאתר סוגיות הקשורות לבריאות ובטיחות אנשי הצוות, וחוקרים את התקרית כדי לגלות את הגורם לתאונה והאם ננקטו צעדים מספיקים למניעתה".

עדי ראייה סיפרו לעיתון "ונקובר סאן" כי האריס איבדה שליטה על האופנוע שלה במהלך הפעלול, קפצה מעל למדרכה והתרסקה לתוך דלת זכוכית בבניין משרדים סמוך. לפי העדים, אמבולנס הגיע למקום וטיפל בפעלולנית, אך היא מתה לפני שפונתה מהאתר. עד ראייה נוסף סיפר לעיתון "מטרו ניוז" כי הנהגת ביצעה מספר חזרות מוצלחות על הפעלול, שכלל נהיגה באופנוע על שתי רמפות במורד גרם מדרגות. העד סיפר כי "היא יצאה החוצה, ירדה שמורד שני גרמי מדרגות ואז נראה היה שהיא לוחצת על הגז כי היא הגבירה מהירות. היא נסעה במהירות גבוהה וכמעט פגעה בשני הולכי רגל. עדי ראייה נוספים סיפרו כי היא ביצעה את הפעלול ארבע פעמים באופן מושלם, אך בפעם החמישית היא איבדה שליטה על האופנוע והתרסקה.

במאי הסרט דיוויד לייץ' מסר בהצהרה למגזין "אנטרטיימנט וויקלי": "אני נעצב עמוקות מהאובדן של אחת מאמניות הפעלולים שלנו. אין מילים שיוכלו לתאר איך אני ושאר אנשי 'דדפול 2' מרגישים בקשר לטרגדיה הזאת. המחשבות שלנו עם משפחתה, חבריה ואהוביה בשעה קשה זאת". ריאן ריינולדס צייץ בעקבות התקרית וכתב: "היום איבדנו באופן טראגי חברה מהצוות שלנו בזמן צילומי 'דדפול'. אנחנו שבורי לב, המומים והרוסים... אבל אנחנו מבינים ששום דבר לא יכול להתקרב לאבל ולכאב הלא ייאמן שמשפחתה ואהוביה בטח מרגישים ברגע זה. הלב שלי יוצא אליהם - יחד עם כל אחד מהאנשים בהם היא נגעה לאורך חייה".

האריס, שנולדה וגדלה בברוקלין, פעלה למען קידום נשים שחורות בעולם מרוצי הכביש. היא פרסמה את עצמה בתור האשה האפרו-אמריקאית הראשונה בהיסטוריה של ארה"ב שמורשית להשתתף במרוצי אופנועי כביש. ביום שישי האחרון, היא פרסמה סלפי בעמוד הפייסבוק שלה וכתבה: "הכל קורה מסיבה #תישארו במסלול". בוידאו הבא, שפורסם באתר שלה, היא פרסמה לפני כשנתיים את מה שהיא מכנה "התאונה הראשונה שלי".

mako תרבות בפייסבוק