קומיק קון הוא מזמן לא רק פסטיבל של חנונים. האירוע, שמתרחש מזה 45 שנה, מביא מדי שנה חשיפות בלעדיות ופאנלים מלאי כוכבים. אבל הפופולריות של הפסטיבל שנסגר אתמול (ראשון) בסאן דייגו, מגיעה גם עם כמה תופעות מאוד לא רצויות.

קבוצת נשים שהשתתפו בפסטיבל העלו לתשומת הלב את תופעת ההטרדות המיניות שמתרחשות בו. את הקבוצה, שנקראת "Geeks for CONsent", הקימו שלוש נשים מפילדלפיה שהחתימו 2,600 איש על עצומה נגד מדיניות ההטרדות בפסטיבל. ההתארגנות התרחשה לאחר שהמשתתפות בכנס דיווחו על הטרדות שכוללות מעקב וצילומן בניגוד לרצונן. בנוסף, מוחות חברות הקבוצה נגד האובייקטיביזציה של המין הנשי בתרבות הקומיקס.

קומיק קון (צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL)
"אני לא חושבת שזה קשור לתחפושות", טוענות המשתתפות|צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL
ולא חסרות לנשים ב-"Geeks for CONsent" סיבות למחות. מספר אירועים בפסטיבל השתמשו בנשים כתפאורה לחלק מהפרזטציות. מנחה הטוק שואו, קרייג פרגוסון, אף תיאר את הנשים המוצגות כ"זנותיות". במופע שהתקיים לקידום סרט החדש של דה רוק, "הרקולס", הופיעו 10 נשים בלבוש חושפני בקדמת הבימה ללא שום סיבה נראית לעין.

"זה מתקשר לתופעה רחבה יותר, אבל הוולגריות המינית מועצמת במיוחד בתרבות הקומיקס", אמרה רושל קייהן, המייסדת של הארגון. בקומי קון, מנגד, הוציאו הודעה לתקשורת בה הם מודיעים כי הם מגנים כל התנהגות משפילה. "קוד ההתנהגות שלנו זמין באינטרנט ומפורט במדריך אירועים שמקבל כל משתתף בכנס", נכתב. חברות הקבוצה מסרבות להסתפק בכך ומעוניינות שכל חבר צוות יעבור סדנה בה הוא יאומן להתמודד עם תלונות על הטרדה מינית.

אחת המשתתפות בכנס, טוני דרלינג, דוגמנית בת 24 שנכנסה לנעליה של וונדר וומן בפסטיבל, מספרת שהסוגיה היא לא בלעדית לקומיק קון. "אני לא חושבת שזה קשור לתחפושות", היא אומרת. "אנשים מהסוג הזה יקחו תמונה שלך מאחורה, כשאת לא מסתכלת לא משנה מה, אם את בתחפושת או לא".