ב.מ.וו 135 מול אודי S3 (צילום: ניר בן זקן )
S3 מול ב.מ.וו 135M |צילום: ניר בן זקן
בשנה האחרונה נחת בישראל מבול של ממש של רכבי הוט האצ' ספורטיביים, החל משברולט סוניק RS בתחתית ההיצע, דרך פיג'ו 208 GTI ומתחרתה המיתולוגית רנו קליאו RS, הדור השביעי של גולף GTI האייקונית ובקרוב צפויים להצטרף גם סיאט לאון קופרה, מיני קופר S החדשה, אופל אסטרה OPC, אודי S1 וגם הונדה, שתחזיר את הסיוויק טייפ R לחיים בשנה הבאה.

אחרי שלל מבחנים לכל מיני קטנות ספורטיביות ברמות שונות בשנה האחרונה, הפעם מתייצבים למפגש שני הסמנים הקיצוניים של הקטגוריה לקרב בין השמנה והסולתה, הקרם דה לה קרם והדובדבן שבקצפת של קטגוריית ההוט האצ'.

עוד ב-mako רכב:
מבחן השוואתי רנו קליאו RS מול פיג'ו 208GTi
מבחן: גולף GTI מול מגאן RS ופוקוס ST
נבחרת הקומפקט פרימיום במבחן השוואתי ענק

מבחוץ, הב.מ.וו 135M והאודי S3 נראות כמו גרסאות מאובזרות של דגמים הפופולריים של יאפים מהשכונות הצפוניות של תל אביב והסביבה, אבל מתחת למעטפת הסולידית הן מציעות ביצועים מסמרי שיער עם האצה למהירות תלת ספרתית בתוך פחות מחמש שניות עד להגבלה אלקטרונית של 250 קמ"ש, התנהגות ספורטיבית מושחזת מהמעלה הראשונה שכוילה בחטיבות הספורט רבות המוניטין של יצרניות הפרימיום הגרמניות, וכל זאת מבלי לוותר על שימושיות וניחוחות יוקרה כמצופה מהסמל בחזית ומתג מחיר של כ-300 אלף שקלים.

ב.מ.וו 135 מול אודי S3 (צילום: ניר בן זקן )
פחות מחמש שניות במאוץ ל-100 קמ"ש|צילום: ניר בן זקן

אודי S3 היא המתמודדת החדשה בזירה וכמו ה-A3 הרגילה, גם היא מתבססת על פלטפורמת MQB המודולרית של פולקסווגן, אשר משמשת חלק גדול מדגמי הקונצרן העדכניים (גולף, A3, לאון, אוקטביה ובקרוב דגמים רבים נוספים) ומגלמת בתוכה הרבה פוטנציאל בו נוכחנו בעת נהיגה בגולף GTI החדשה, כך שרף הציפיות בהחלט גבוה במיוחד בהתחשב בעובדה שאודי מוסיפה לתפריט עוד 60 כ"ס ובעיקר הנעה לכל הגלגלים.

כרגיל בערוץ הרכב של mako, החלטנו לא לעשות לעולה החדשה חיים קלים ובמקום מבחן סולו בחרנו להפגיש אותה עם המתחרה הגדולה שלה, ב.מ.וו 135M, מכונית שקצרה שבחים בכל העולם אבל נבחנת כאן לראשונה על אספלט ישראלי עם הבטחה להפגין את עליונות ההנעה האחורית שכמעט לא באה לידי ביטוי בגרסאות הבסיס של סדרה 1.

ב.מ.וו 135 מול אודי S3 (צילום: ניר בן זקן )
בקרב בו הרבה כבוד ויוקרה מונחים על הכף|צילום: ניר בן זקן


רושם ראשוני
אם אתם מוכנים לשלם כ-70 אלף שקלים יותר מעבר למחירה של מלכת הסגמנט, הגולף GTI, יש להעריך שהעיצוב החיצוני והפנימי בוודאי חשובים לכם לא פחות מהביצועים בקו ישר והיכולת הדינמית ובסעיף זה שתיהן לא באמת מספיק בולטות או מיוחדות ביחס לגרסאות הבסיס ורק חדי עין יבחינו שאתם נוהגים במכוניות עם כ-300 כ"ס מתחת למכסה המנוע ותג מחיר של 300 אלף שקלים.

יש בוודאי רבים שיעריכו את החזות התמימה, הסליפרית הזו, נוכח המגמה ההולכת ומתחזקת בקרב הרשויות ומשטרת התנועה בפרט למגר כל תופעה של חיבת הגה, אבל עדיין קשה שלא להתאכזב מכך שכשמביטים בהן בחניה הן לא ממש מצליחות לעורר את בלוטות החשק.

ב.מ.וו 135 מול אודי S3 (צילום: ניר בן זקן )
מבטיחה להפגין את עליונות ההנעה האחורית|צילום: ניר בן זקן

לסדרה 1 עיצוב בסיסי לא אחיד; החרטום ארוך ורחב מאוד ובעיקר לא פרופורציונלי לגודלה הקטן. האחוריים והפרופיל, קלים יותר לעיכול אך בוודאי לא מקנים לה שום תואר בתחרות יופי.

על אף שיש לה רק סמל אחד של חטיבת הספורט M על ישבנה, בזכות הפגוש הקדמי האגרסיבי יותר וחישוקי הגלגלים האפורים היא נראית הספורטיבית מבין השתיים.

ה-S3 החדשה (כמו כל דגמי ה-A3)  מציגה עיצוב נעים לעין, אם כי דומה מדי לזה של הדור הקודם ולחזית של יתר דגמי המותג. ה-S3 נראית סולידית מאוד, זאת על אף שהיא מצוידת בשני סמלי חטיבת הספורט S, על הישבן ועל הגריל, במסיטי אוויר בפינות הפגוש הקדמי וברביעיית מפלטים באחוריה (שניים ב-135).

ב.מ.וו 135 מול אודי S3 (צילום: ניר בן זקן )
חזות תמימה|צילום: ניר בן זקן

אם בעיצוב החיצוני העדפה למי מהשתיים היא יותר עניין של טעם אישי, הרי שבבחינת תאי הנוסעים ה-S3 לוקחת את ההובלה ובאופן מובהק, וממש כמו שגם בהשוואה בין גרסאות הבסיס היא מרגישה איכותית יותר ומעוצבת יותר עם קונסולה מרכזית נקיה מכפתורים הפונה מעט לכיוון הנהג, מסך מידע נשלף חשמלית ופתחי אוורור המזכירים צינור פליטה של מטוס קרב, גם כאן הפער לזכותה ברור והיא מציעה קבינה עם בידול ברור מגרסת הבסיס בזכות ניחוחות ספורטיביים בדמות גלגל הגה קטן וקטום בתחתית, דוושות מתכת, מושבים ספורטיביים מרופדי עור וזמש התומכים היטב, לוח שעונים עם רקע אפור ומד גדישה וכיתובי S ו-quattro הפזורים בתא.

ב.מ.וו 135 מול אודי S3 (צילום: ניר בן זקן )
קבינה עם בידול ברור מגרסת הבסיס |צילום: ניר בן זקן

הבימר, לעומת זאת, גם בגרסת הקצה, מרגישה פשוטה מדי, דבר הבא לידי ביטוי באיכות החומרים, בשילובי הצבעים ובדשבורד שמרגיש מיושן עם מסך תצוגה קבוע ופרט לסמל M קטן בתחתית ההגה ולמושבים ספורטיביים בריפוד זמש אין כמעט הבדל בהשוואה ל-116 הבסיסית ביותר.

לפחות תנוחת הנהיגה כאן, כמו בכל ב.מ.וו, פשוט מושלמת וטובה משמעותית מזו של האודי בעלת ההגה האופקי מעט.

למבחן התייצבו גרסאות 3 דלתות של ה-S3 ו-5 דלתות של ה-135M (שתיהן מוצעות בשתי תצורות המרכב), אבל מפתיע היה לגלות שלמרות יתרון הפרקטיות של הבימר דווקא המושב האחורי של האודי היה נוח ומרווח יותר לרוחב ולגובה. אמנם ל-135M בגרסת 5 דלתות יתרון במרווח הרגליים לעומת ה-S3 שהתייצבה למבחן, אבל גרסת הספורטבק מחומשת הדלתות של ה-S3 תעפיל עליה גם בסעיף זה ובאופן ניכר.

ב.מ.וו 135 מול אודי S3 (צילום: ניר בן זקן )
תנוחת הנהיגה כאן, כמו בכל ב.מ.וו, פשוט מושלמת|צילום: ניר בן זקן

לאודי יש גם תא מטען מעט גדול יותר (365 ליטר לעומת 360 ליטר, זאת על אף שבאודי יש גלגל רזרבי והב.מ.וו מסתפקת בערכת ניפוח) וגם פתח ההטענה רחב ונוח יותר.

בשגרה
הנסיעה צפונה אל כבישי הנהיגה מאפשרת לבחון את רשימת האבזור הסטנדרטי ובהתחשב בתג מחיר של כ-300 אלף שקלים אין מנוס מלציין שהיא רחוקה מלהרשים.
עם זאת, במכוניות יש בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע עם שליטה מההגה, בלוטות' ו-USB (רק בבימר), חלון שמש, פנסי קסנון, חישני גשם ותאורה, מפתח חכם, משוטים להחלפת הילוכים מההגה וחישוקים קלים בקוטר 18". באודי בולטת בהיעדרה בקרת שיוט שמקשה עוד יותר על שמירה על מהירות חוקית במכונית מהסוג הזה, אך לפחות תשמחו לדעת שאתם מוגנים ב-7 כריות אוויר לעומת 6 בב.מ.וו.

ב.מ.וו 135 מול אודי S3 (צילום: ניר בן זקן )
הביצועים דומים אך הביצוע שונה - מי תרשים? |צילום: ניר בן זקן

בשיוט נראה שה-S3 מבודדת טוב יותר את הרעשים החיצוניים. למרות שהמנוע מסתובב בטורים גבוהים יחסית (2,500 סל"ד ב-110 קמ"ש) הוא שקט למדי, יש יגידו שקט אפילו מדי. יחידת הכוח המודרנית של ה-S3 כוללת את הגרסה החזקה של מנוע 4 צילינדרים 2.0 ליטר טורבו המוכר של קונצרן פולקסווגן - זה שמעבר לים מצויד ב-300 סוסים אך כאן, בגלל איכות הדלק המקומית ותנאי האקלים החמים, מסתפק ב-280. כמו כן, בארץ תוכלו לקבל אותה רק בשידוך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים (רטובים) עם שישה יחסים (תיבה ידנית אינה קיימת כאופציה גם בהזמנה מיוחדת). המנוע הזה מצויד בהזנת דלק מתוחכמת הכוללת שני מזרקים לכל צילינדר, האחד מזריק ישירות לחלל השריפה והשני מזריק לסעפת היניקה (לפני השסתום) כדי להשיג פעולת מנוע מיטבית וחלקה לאורך כל טווח הסל"ד. במצב חיסכון בבורר מצבי הנהיגה המנוע עובר בכל ירידה למצב סרק, פעולה משונה המזכירה לחיצה על קלאץ' בירידה ברכב ידני, שבהחלט יש צורך להתרגל אליה.

גם לנוחות הנסיעה צריך להתרגל ועם מתלים שהוקשחו והונמכו ב-2.5 ס"מ ביחס ל-A3, ה-S3 מגלה לנוסעים שאפילו בכביש 6 הנחשב לאיכותי במדינה יש צלקות "ישראליות". גם בנהיגה בעיר הקופצניות של ה-S3 מהווה מטרד וכמו ב-A3 הרגילה גם כאן פעולת מערכת Stop&Start מעצבנת, ממהרת לדומם את המנוע ומאחרת להניע אותו.

ב.מ.וו 135 מול אודי S3 (צילום: ניר בן זקן )
ביצועים שהם הרבה מעבר לכל מה שבן אדם שפוי צריך|צילום: ניר בן זקן

ה-135M רועשת יותר בנסיעה מנהלתית, ולקבינה חודרים רעשי רוח. גם המנוע, שאמנם מסתובב בטורים נמוכים (1,900 סל"ד ב-110 קמ"ש) מבאודי, נוכח יותר בחלל התא. עם זאת הוא לפחות בעל צליל "בריא" ומעורר חשק.

מתחת למכסה המנוע הארוך שוכנת יחידת הכוח המוכרת של החברה הבווארית בעלת שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר שבסיוע מגדש טורבו מפיקה 320 כ"ס ומשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסים (כמו באקזמפלר הספציפי) או לתיבה ידנית עם 6 יחסי העברה אותה ניתן לקבל בהזמנה מיוחדת ובמחיר שיקצץ לכם 15 אלף שקלים מתג המחיר.

היתרון הגדול של ה-135M הוא בנוחות הנסיעה, שלא תעניש אתכם על הבחירה הספורטיבית בנסיעות מנהליות. המתלים אמנם מוקשחים יותר ומונמכים בסנטימטר אחד בהשוואה לסדרה 1 רגילה, אבל להבדיל מה-S3, הם מצליחים להתמודד בצורה מעוררת הערכה עם האספלט הציוני המשובש, יחסית למכונית ספורטיבית כמובן.

ההבדלים בין ארבעת מצבי הנהיגה ב-135M מוחשיים יותר, ובחירה בזה החסכוני מרגישה כאילו 300 סוסים פרשו למנוחת צהריים והותירו רק 20 למשימת ההנעה, כך שמעבר לזחילת פקקים הוא לא באמת יעיל.

למרות הנפח הצנום יותר והתחכום הרב במנוע האודי, צריכת הדלק בסיום הנהיגה המנהלית הראתה רק יתרון קל ל-S3 עם 12.7 קילומטר לליטר לעומת 12.6 ל-135M.

ב.מ.וו 135 מול אודי S3 (צילום: ניר בן זקן )
יכולות לבלוע את האספלט במהירויות תעופתיות|צילום: ניר בן זקן

אקשן
אחרי ההקדמה הארוכה הגיע הזמן לבחון כיצד מתפקדות השתיים בסביבת המחיה המאתגרת, הדורשנית והמעניינת ביותר, ושם הן ואנחנו הזענו לא מעט אבל ממש לא התלוננו.
בתחילה יצאנו למנחת מטוסים נטוש כדי לבדוק את הביצועים בקו ישר ולברר מי תיקח את הבכורה, מה ישפיע יותר - יתרון הסוסים של ה-135M או ההנעה הכפולה של ה-S3. נקדים ונאמר ששתיהן מהירות מאוד (מאוד) עם ביצועים שהם הרבה מעבר לכל מה שבן אדם שפוי צריך, במיוחד בהתחשב ברמת ובעומס הכבישים ובשלל מצלמות המהירות שמתרבות כמו פטריות אחרי הגשם.
על אף שעל הנייר נתוני התאוצה זהים (4.9 שניות ל-100 קמ"ש), על כל משטח אספלט שאינו מושלם, ה-S3 מצליחה להוריד את הכוח טוב הרבה יותר לאספלט ובתוספת בקרת השיגור הרי לכם המנצחת הברורה במרוץ הדראג הפיראטי שערכנו. בתאוצות הביניים, לעומת זאת, הקערה מתהפכת ויתרון שתי הבוכנות הנוספות, 40 סוסים ובעיקר זמינות הכוח העדיפה של הבימר (45 קג"מ ב-1,300 סל"ד ב-135M לעומת 38.7 ב-1,800 סל"ד ב-S3) מעבירים את היתרון לבווארים.

ב.מ.וו 135 מול אודי S3 (צילום: ניר בן זקן )
ב-S3 תהיו מהירים יותר בכל מקום, אבל ב-135M כנראה תחייכו יותר|צילום: ניר בן זקן

הכביש העולה לפסגת הגלבוע הוא אחד מנקודות הציון הצפוניות של חובבי הגה ובתקופה זו של השנה מתווסף לשפע הפיתולים נוף מרהיב הצבוע בירוק וסגול של פריחת האירוסים, לא שהיה לנו ממש זמן להתרשם ממנו בקצב "התעופתי" בו השתיים הללו גמאו את רצועת האספלט הפתלתלה.

כבר במטרים הראשונים ברור שאם עד כה הציגו השתיים דמיון יחסי, כאן השונות מובהקת וברורה. ה-S3 היא מכונת מלחמה שופעת טכנולוגיה שעושה את כל העבודה בשבילך. נהג הראלי המפורסם וולטר רוהל, מתור הזהב של גרופ B בשנות השמונים, אמר שגם קוף יכול להיות מהיר עם אודי קוואטרו שכבשה את המסלולים בראשית שנות ה-80 של המאה ה-20. אני חושב על המשפט הזה כשה-S3 טורפת את הכביש במהירות לא הגיונית ובקלות בלתי נסבלת. מגבלות האחיזה גבוהות כל כך שגם תחת לחץ כבד בקרת היציבות לא נדרשת להתערב, זוויות הגלגול אפסיות, מערכת ההנעה הכפולה המתוחכמת (האלדקס שמסוגלת להעביר עד 100 אחוז מכוח המנוע לציר האוחז) מורידה את הכוח בצורה אופטימלית לאספלט ומקשה להוציא את ה-S3 משלוותה גם תחת פרובוקציות מרושעות במיוחד.

ב.מ.וו 135 מול אודי S3 (צילום: ניר בן זקן )
שתי מכוניות המציגות יכולות דומות ובה בעת שונות מאוד האחת מהשניה|צילום: ניר בן זקן

כמי שמתבססת על פלטפורמת MQB המודולרית, ה-S3 החדשה השילה 80 ק"ג ממשקלה (דיאטה של 50 ק"ג בספורטבק) ושינויים נוספים כמו הטיית המנוע ב-12 מעלות אחורנית וציר הקדמי שהוזז ב-5.2 ס"מ לפנים סייעו לאזן את חלוקת המשקל (41/59 קד'/אח') וזה ניכר בהתנהגות כביש מדויקת בהרבה מזו של קודמתה.
ה-S3 החדשה מרגישה קלילה יותר ונכונה לצלול לתוך הפניה ללא מחאות תת היגוי מהגלגלים הקדמיים. הבלמים מרשימים בהתמודדות גם לאחר שימוש אינטנסיבי וההגה בעל משקל טוב, חד ומדויק, למרות שכנהוג במכוניות המיוצרות באינגולשטאט אינו תקשורתי במיוחד. תיבת ההילוכים עובדת מצוין במצב "ספורט" - מהירת תגובה ופועלת בצורה כמעט טלפתית, אבל במצב הידני היא לא מעניקה חופש מוחלט ומעבירה הילוך במגע מחט הסל"ד עם הקו האדום. יתרה מכך, אם היא קיבלה החלטה להעביר הילוך באותו שבריר שניה בו הפעלתם את המשוטים בצדי ההגה היא מתבלבלת ומעבירה שניים, כך שעדיף להשאיר אותה במצב האוטומטי. טרוניה נוספת נוגעת לצליל המנוע, שלמרות פצפוצי פריקת לחץ הטורבו בכל העברת הילוך, מרגיש שקט מדי למכונית שכזו.

ב.מ.וו 135 מול אודי S3 (צילום: ניר בן זקן )
"לגזור ולשמור" לפני שיהיה מאוחר |צילום: ניר בן זקן

הב.מ.וו היא ההפך מהאודי. במטרים הראשונים קשה להתחבר אליה, ההגה מרגיש קל מדי ובעל שטח מת במרכז, זוויות גלגול מעט גדולות יותר ויש גם קצת תת היגוי בכניסה לפניה. אבל ככל שהקילומטרים חולפים וההיכרות מעמיקה, ההתחלה ברגל שמאל הופכת לרומן לוהט וה-135M מגלה את הקלפים המוכרים של ב.מ.וו שיצרו את הסלוגן "מכונת הנהיגה האולטימטיבית"; חלוקת משקל כמעט מאוזנת בין הצירים (48/52 קד'/אח' לדייקנים) ועליונות ההנעה האחורית הופכת את היציאה מהפניות לחגיגה אמיתית. הבימר ממש אוהבת לשחק עם זנבה, ואם אתם חוששים (כמוני) לבחון לעומק בכביש הציבורי את ההתנהגות השובבה ללא כל בקרות, ניתן להישאר אותה במצב "ספורט פלוס" ההופך את בקרת היציבות לליברלית ומאפשר לזנב לצאת למחול קצר לפני שהיא לוקחת פיקוד ומאפשרת לאוחז בהגה להיראות כמו רקדן אספלט מיומן.

גם ההגה, שלא מושפע מהעברת כוח המנוע, מתגלה כתקשורתי יחסית ויחד עם הרבה מידע המגיע מהישבן נוצרת מעורבות גדולה במעשה הנהיגה. המנוע, בעל צליל גרוני ערב לאוזן, גמיש ודוחף בעוז, מסייע לסגור בישורות את הפער שה-S3 פתחה בעיקולים. תיבת ההילוכים פועלת בצורה טובה מאוד ולמרות שהעברות ההילוכים לא מהירות כמו באודי, היא לא מתבלבלת במצב הידני ונותנת לך שליטה מוחלטת. רק הבלמים היו פחות נשכניים ובעלי עמידות נמוכה יותר בשימוש מואץ.

ב.מ.וו 135 מול אודי S3 (צילום: ניר בן זקן )
צילום: ניר בן זקן

לסיכום הקטע הדינמי, האודי מבצעת הכל בצורה טובה יותר במדד מתמטי, אחיזת הכביש גבוהה יותר והיא קלה הרבה יותר לנהיגה, אבל כפועל יוצא גם פחות מרגשת ומערבת. הבימר דורשת מהנהג לא מעט, קשה יותר לשליטה ולאילוף, אבל היחסים איתה מרגשים ומתגמלים.
העדפה כאן היא שאלה של סגנון. ב-S3 תהיו מהירים יותר בכל מקום, אבל ב-135M כנראה תחייכו יותר.


דגל שחמט

ב.מ.וו 135 מול אודי S3 (צילום: ניר בן זקן )
צילום: ניר בן זקן
בסיכום יום ארוך אך מהנה במיוחד במחיצת שתי קרחניסטיות מגרמניה, גילינו שתי מכוניות המציגות יכולות דומות ובה בעת שונות מאוד האחת מהשניה.
ל-S3 יש עיצוב סולידי (מדי), תא הנוסעים המרגיש איכותי, יוקרתי ומתובל בניחוח ספורטיבי והביצועים שלה מרשימים מאוד גם מבחינה אבסולוטית וגם באופן ההגשה שמאפשר לכל אחד להוציא ממנה את המירב ולהרגיש נהג גיבור על. אבל בכך גם טמונה נקודת התורפה העיקרית שלה, כי בקלות הבלתי תיאמן שה-S3 מבצעת היא מאבדת חלק מהקסם של מכונית ספורטיבית, שצריכה להיות מעט מאיימת, קצת פחות סלחנית ובעיקר יותר שובבה ומרגשת.
גם נוחות הנסיעה היא נקודה בעייתית שצריך לקחת בחשבון בהתחשב באיכות האספלט הישראלית והעובדה שלמרות הביצועים הלוהטים סביר להניח שרוכשי ה-S3 יבלו יותר זמן בפקקי המטרופולין מאשר באזורי הספר הפתלתלים. ה-S3 זולה יותר מה-135M ותהיה שלכם בעבור 303 אלף שקלים לגרסת 3 דלתות ו-308  לספורטבק.

ב.מ.וו 135 מול אודי S3 (צילום: ניר בן זקן )
צילום: ניר בן זקן
ה-135M קצת יותר יקרה, 308 אלף שקלים לגרסת שלוש הדלתות ועוד שלושת אלפים שקלים לגרסת 5 דלתות. עם זאת, אם אין לכם בעיה לערבב הילוכים בעצמכם אתם יכולים לחסוך 15 אלף שקלים על כל אחת מהגרסאות.

כמו גרסאות הבסיס של סדרה 1 גם ה-M לא נאה במיוחד ותא הנוסעים שלה מרגיש פשוט ונטול סממנים ספורטיביים מספקים, במיוחד בהתחשב בתג המחיר ובאופיה הנמרץ. כמו כן, ממש לא בטוח שרוב הלקוחות המחפשים טיל בליסטי יאהבו את ההתנהגות השובבה שלה, בימים בהם מרבית האנשים שמים דגש על שורת התוצאה התחתונה ולא על הדרך ועל החוויה עצמה.

ב.מ.וו 135 מול אודי S3 (צילום: ניר בן זקן )
צילום: ניר בן זקן

עם זאת, לדעתנו לפחות, מי שמוכן להשקיע ולהוסיף עוד סכום של מכונית מיני מהניילונים מעבר למחיר של קומפקטיות ספורטיביות דוגמת הגולף GTI החדשה, מחפש בעיקר יותר ריגוש, שכן ביכולת האבסולוטית גם ה-GTI, המגאן RS והפוקוס ST מספקות די והותר ביצועים ולכן ה-135M היא המנצחת שלנו במבחן. היא אמנם פחות מהוקצעת ומגומרת מה-S3, אבל היא אחת ממכונת נהיגה המהנות ביותר שיצא לנו לנהוג בהן לאחרונה, ואם להאמין לתחזיות המגיעות לאחרונה ממינכן, זו גם הזדמנות אחרונה לקבל כאלה ביצועים המחוברים לגלגלים האחוריים במחיר מתקבל על הדעת, שכן בעתיד הלא רחוק סדרה 1 צפויה לעבור לפלטפורמת הנעה קדמית. אם יש לכם 300 אלף שקלים מיותרים בבנק, ואתם באמת אוהבים לנהוג בשביל הדרך ולא רק בשביל להגיע ליעד מהר, את הבימר הקטנה הזאת כדאי "לגזור ולשמור" לפני שיהיה מאוחר.

בחנו: רועי ימין וניר בן זקן

ב.מ.וו 135 מול אודי S3 (צילום: ניר בן זקן )
צילום: ניר בן זקן


תודה גדולה לחברת LeonDrive הדרכות נהיגה מתקדמת ול"אוטו דיל" מכירת רכב וטרייד אין על הסיוע בהפקת הכתבה.

 

ב.מ.וו 135 מול אודי S3 (צילום: ניר בן זקן )
צילום: ניר בן זקן

_OBJ

>> מבחן יגואר XJ, לקסוס LS, אודי A8 וב.מ.וו 740