לפני 13 שנים וולוו השיקה את ה-XC90, רכב פנאי שטח שהיה התשובה השוודית לדורות הראשונים של רכבי פנאי כמו X5 ו-ML של מותגי הפרימיום ב.מ.וו ומרצדס.

בעיקר בזכות המרווח הפנימי הנדיב שלו, ה-XC90 זכה להצלחה לא מבוטלת בקרב נשות הפרברים באירופה ובארה"ב וכ-600 אלף יחידות ממנו נמכרו במהלך השנים.

בעוד שהדגם נותר ללא שינוי במה שמוגדר כזמן נצחי במונחי תעשיית הרכב, מתחריו הגרמנים התרעננו שלוש פעמים. בקרוב הדבר ישתנה וה-XC90 סוף סוף יפנה את מקומו, לאחר שהיצרן השוודי חשף אתמול את הדור השני עם הבטחה שמדובר בקרוסאובר המתקדם והבטוח ביותר בעולם.

וולוו XC90

בוולוו החלו לעמול על הדגם החדש לאחר שנפרדו מפורד לפני כשלוש שנים ויצרנית הרכב ג'ילי הסינית רכשה את המותג.

עוד בערוץ הרכב של mako
מבחן דרכים: וולוו S60  
מבחן דרכים: וולוו V40 קרוס קאנטרי 
מבחן השוואתי: אודי Q5, וולוו XC60, מרצדס GLK וב.מ.וו X3

הדגם החדש הוא הראשון תחת בעל הבית החדש וסנונית ראשונה להשקעת ענק של 8.2 מיליארד יורו ברענון דגמי החברה.

העיצוב, פרי מכחולו של תומאס אינגנלאט (שערק לוולוו מפולקסווגן ב-2012), רבוע מאוד וכולל סבכה ענקית כמיטב מסורת העבר של וולוו, פנסים קדמיים צרים משוכים אחורנית עם תאורת לד בצורת האות T אופקית, פרופיל מסיבי ואחוריים מעניינים הכוללים יחידות תאורה ייחודיות בצורת מפל מקצה הגג ועד הפגוש.

תא הנוסעים מציע שבעה מקומות ישיבה אמיתיים ועיצוב פנים מרהיב שכולל שילוב גימורי אלומיניום, עץ ועור, ידית הילוכים קטנה בתפעול ג'ויסטיק, לוח שעונים דיגיטלי וקונסולה מרכזית עם מסך מגע ענק המזכיר טאבלט ששולט בשלל מערכות הרכב השונות.

וולוו XC90

בחזית יוצעו בשלב ראשון שלוש יחידות כוח: שתיים קונבנציונליות יחסית - D5 דיזל 2 ליטר טווין טורבו עם 225 כ"ס ו-T6 בנזין בנפח 2 ליטר עם מגדש על ומגדש טורבו המפיק 320 כ"ס. שני מנועים אלה ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה שתעביר את הכוח לכל ארבעת הגלגלים.
הגרסה השלישית פחות שגרתית. היא תקרא T8 פלאג-אין הייבריד ותשלב בין מנוע חשמלי למנוע בנזין כשאת הגלגלים הקדמיים יניע מנוע ה-T6 ולאחוריים יהיה מחובר מנוע חשמלי שיפיק כ-80 כ"ס.

כמו בכל דגם חדש של היצרן מגוטנברג, גם ה-XC90 החדש מכיל שלל מערכות בטיחות מתקדמות וכחלק מהיעד שעד שנת 2020 לא יהיו הרוגים בתאונות דרכים בהן מעורבות מכוניות החברה, מוגדר על ידי וולוו כרכב הבטיחותי ביותר בייצור כיום.

וולוו XC90

בהתאם לכך, לבד ממערכות הבטיחות המוכרות ולא פחות מ-12 כריות אוויר, הרכב יהיה מצויד בשלל מערכות חדשניות כמו למשל כזו המזהה מצב בו הרכב יורד מהכביש ובהתאם לכך מהדקת את חגורות הבטיחות ומגביה את המושב באמצעות סופג אנרגיה המפחית את הסיכוי לפגיעות בעמוד השדרה.
מערכת נוספת תבלום אוטומטית את הרכב בעת זיהוי של רכב אחר שחדר לנתיב הנסיעה שלכם (כמו בצומת עירוני) או במקרה של התקרבות מהירה לרכב אחר, וכמו כן ה-XC90 יציג גם את הדור החדש לבקרת התנגשות עירונית (City Safety) שמסוגל כעת להפעיל את הבלמים ולהמנע גם מפגיעה ברוכבי אופניים ובהולכי רגל ביום ובלילה.

ה-XC90 החדש יוצג לראשונה לציבור בתערוכת פריז באוקטובר וישווק באירופה מיד לאחר מכן. אלינו הוא יגיע בתחילת השנה הבאה.

וולוו XC90

_OBJ