כלי רכב בעלי שלושה גלגלים מעולם לא זכו להצלחה גדולה, לא מעט בשל יציבותם הכיוונית הרעועה ורמת הבטיחות הנמוכה שהם סיפקו בעת נהיגה דינמית. הריליינט רובין הבריטית, הייתה אחת המכוניות המפורסמות בתצורה זו והיא הייתה ידועה בשל נטייתה הקיצונית להתהפך כפי שכולנו ראינו בתוכנית הטלוויזיה טופ גיר, אבל גם דגמים תלת גלגלים מוצלחים בהרבה כמו מורגן 3 Wheeler או קאן-אם ספיידר לא הצליחו להפוך את התצורה הייחודית לנפוצה וכשבוחנים את זה לעומק אין מנוס מלקבוע שהכלי המוטורי היחידי בעל שלושה גלגלים שזכה לפופולריות הוא הריקשה ההודית.

עוד ב-mako רכב 
פולריס: הכלי שיחסל סופית את טרקטרוני האוכף
זה לבן על לבן - פולריס RZR קורע את השלג  
מבחן דרכים: רייזר 900 מול וויילדקאט 

פולריס סלינכשוט (צילום: אוטו)
צילום: אוטו

למרות זאת, פולריס - החברה ששינתה את עולם הטרקטורונים עם ה-RZR ב-2007, חושפת כעת לי חדשני לא פחות בשם סלינגשוט ("רוגטקה") המצויד בשלושה גלגלים ומיועד בדומה ל- X-Bow של KTM ולאריאל אטום (שניהם עם 4 גלגלים) לספק חוויה אולטימטיבית על הכביש, עם זאת בשונה מהם מבטיח לשלב בין האקסטרימיות של רכיבה על אופנוע ספורט לקלות התפעול והבטיחות הפסיבית של מכונית.

הסלינגשוט, כנגזר משמו, מתאר את התצורה הייחודית עם צמד גלגלים מלפנים שאחראים על משימת ההיגוי וגלגל אחד מאחור שאחראי על משימת ההנעה.
מנוע "אקוטק" של GM בנפח 2.4 ליטר המפיק 173 כ"ס שוכן בחזית ומשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 יחסים שמעבירה את הכוח דרך גל הינע וחגורת הנעה מקרבון מחוזק במקום שרשרת לגלגל האחורי.



שלדת הצינורות הקשיחה עשויה מפלדה בחוזק מתיחה גבוה בעוד מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים וזרוע המתלה האחורית עשויים מאלומיניום כדי להפחית את המשקל הבלתי מוקפץ.
ההגה בתגבור חשמלי בעל כיול ספורטיבי לחדות ותקשורת בעוד על האחיזה מופקדים צמד צמיגים בגודל 225/45R18 מלפנים ו-255/35R20 מאחור.
על הבלימה אחראים שלושה דיסקים בקוטר 300 מ"מ ובנוסף מוצעת רשת ביטחון אלקטרונית בדמות בקרת יציבות סטנדרטית וצמד קשתות התהפכות בגב המושבים.

בהתחשב בייעודו ככלי פאן נטו הסלינגשוט נטול גג ודלתות והשמשה הקדמית צנומה, אך תא הנוסעים פרקטי ומפואר יחסית וכולל צמד תאי אחסון מאחורי המושבים המסוגלים להכיל שתי קסדות, תא כפפות ננעל, מושבים ספורטיביים, הגה מתכוון ומסך תצוגה בגודל 4.3' עם מצלמת רוורס, בלוטות', USB ושישה רמקולים למערכת השמע.

פולריס סלינכשוט (צילום: אוטו)
צילום: אוטו


בארה"ב הסלינגשוט ישווק במחיר התחלתי של 20 אלף דולר – בדומה למחירה של מכונית משפחתית ממוצעת, עם זאת, למרות שער הדולר הנמוך כיום, ספק רב אם חברת ד.ל.ב. יבואנית פולריס ו-KTM לישראל שלא הצליחה לייבא את ה-X-Bow בשל הגדרות ובעיות תקינה תצליח להעביר את הסלינגשוט את מסכת האישורים והייסורים בדרך לקבלת לוחית קישוי ישראלית שתאפשר את שיווקו כאן.


ג'רמי קלארקסון מדגים את החיסרון המרכזי של רכבים המסתפקים ב-3 גלגלים

הגלגלים של צה"ל: הרכבים שמזוהים עם הצבא